czwartek, 4 grudnia 2014

Zrób babeczkę na Mikołajki

Przygotowałam dla Was inspirację na szybki jadalny prezenty mikołajkowy. W zeszłym miesiącu uczestniczyłam w świątecznych warsztatach organizowanych przez KUKBUKa. Tym razem byłam dosyć mocno zaskoczona, ponieważ piekliśmy używając gotowych mieszanek Dr.Oetkera!



Muszę przyznać, że nawet się ucieszyłam ponieważ mój pomocnik nie miał do tej pory do czynienia z pieczeniem, a jedynie z gotowymi wypiekami i najlepiej wychodziło mu zjadanie. Prowadzące warsztaty, dziewczyny z So Sweet Project, pokazały nam jak kreatywnie wykorzystać produkty z pudełek i dodać im odrobinę magii.







Ponieważ najbardziej do gustu przypadły mi cupcake'i z czekoladową polewą i marcepanowymi ozdobami. Zachęcam Was do przygotowania takich samych swoim bliskim na Mikołajki. Będziecie potrzebowali mieszanki do babeczek, 2 jajka, olej, wodę, czekoladowej polewy, marcepanu oraz czerwonego i zielonego barwnika.

Babki przygotowujemy błyskawicznie! Tym którzy z piekarnikiem żyją w zgodzie polecam przygotowanie samodzielnie swojego ulubionego babeczkowe ciasta, pozostałym pozostaje proszkowa wersja, którą można urozmaicić ścierając do ciasta skórkę pomarańczy lub dodając wanilię, imbir czy cynamon.

Marcepan barwimy ugniatając go w dłoniach z odrobiną barwnika. Lepimy listki i owoce ostrokrzewu. Aby wykonać czerwono kremową laskę, łączymy dwa wałeczki marcepanu, zabarwiony na czerwono i bez dodatku barwnika, a następnie ostrożnie go skręcamy, tak by się nie rozpadł. Przycinamy końce i jeden z nich lekko zaginamy.

Kiedy babki ostygną, roztapiamy w kąpieli wodnej czekoladę, lub wstawiamy do garnka z wodą gotową polewę i czekamy aż się rozpuści. Ciepłą i płynną, czekoladową masę wylewamy na wierzch naszych wypieków. Przed zastygnięciem czekolady wtykamy w nią przygotowane wcześniej marcepanowe ozdoby.


2 komentarze: