środa, 17 września 2014

Cupcake'i z jeżynami i kremem mascarpone

 Trzy dni wolnego wykorzystałam na wizytę w domu. Piękne, słoneczne dni spędziłam z rodziną i przyjaciółmi. Udało mi się również poświęcić trochę czasu wypiekom, dzięki czemu dzisiaj mogę Was zaprosić na cudowne cupcake'i pachnące latem.


Składniki (8szt.):
Ciasto
50g miękkiego masła
100g cukru 
jajko
1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
140g mąki pszennej
60ml mleka

Nadzienie
garść jeżyn
3 łyżki cukru

Dekoracja
8 jeżyn
250g mascarpone
50g masła
3 łyżki cukru pudru



Do miski wrzucamy miękkie masło i cukier. Ucieramy na puszysta masę, wbijamy jajko i ucieramy dalej. Kiedy masa jest rzadka dodajemy proszek do pieczenia. Wsiewamy mąkę, dodajemy mleko i wszystko razem mieszamy do uzyskania gładkiej masy.

 Do niewielkiego rondelka wrzucamy jeżyny z cukrem. Gotujemy na małym ogniu, aż owoce zmiękną, rozpadną się i powstanie dżem.

Blaszkę wykładamy papilotkami, które wypełniamy w połowie gotową masą, następnie na środek dajemy łyżkę przygotowanego dżemu, który przykrywamy kolejną porcją ciasta. Tak przygotowane babeczki wsadzamy do nagrzanego piekarnika do 180st C i pieczemy 25 minut. Ciastka po wyjęciu z pieca pozostawiamy do przestygnięcia. 

W między czasie przygotowujemy krem. Miksujemy serek z masłem i cukrem pudrem, kiedy wszystko się połączy, przekładamy masę do rękawa cukierniczego (z wcześniej włożoną końcówką) i wstawiamy do lodówki na ok.15 minut.

Krem nakładamy na chłodne cupcake'i, na czubku każdego kładziemy jeżynę.

7 komentarzy:

  1. Wspaniale wyglądają. Zdjęcia są pyszne.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, cudowne babeczki! *.*
    WYglądają wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne! Muszę spróbować tej opcji kremu z mascarpone, bo krem mascarpone+śmietanka już 2 razy zakończył się u mnie katastrofą ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie babeczki z kremami są obłędne! Na codzień ich nie jem, ale ostatnio miałam okazje spróbować i się zakochałam :D

    OdpowiedzUsuń