poniedziałek, 21 lipca 2014

Serce na starym płótnie

W kolejnym wpisie z cyklu DIY, chciałam pokazać jak w prosty sposób nadać staremu, zużytemu podobraziu drugie życie.


Będziecie potrzebować:
stare podobrazie
białą farbę akrylową
czerwoną farbę akrylową
ołówek z gumką na końcu

gąbkę kuchenną lub pędzel



 Poprzedni lokatorzy mieszkania w którym obecnie mieszkam, pozostawili po sobie garstkę rzeczy. Wśród nich stosy gazet i kilka obrazów (śmiem przypuszczać, że malowanych przez nich samych). Jeden z nich całkiem spory, w kolorach szarości i czerni, przedstawiał dziwną, wręcz przerażającą postać. Dzięki swemu 'urokowi', ostatnie 10 miesięcy leżał za którymś z łóżek i zbierał kurz. Koniec roku akademickiego przyniósł więcej czasu, tak więc postanowiłam zrobić z nim porządek.

Z braku pędzla, nałożyłam na zamalowane podobrazie kilka warstw białej farby gąbką kuchenną. Każdorazowo czekając,aż poprzednia warstwa wyschnie.

Następnie ołówkiem naszkicowałam kształt serca. Kiedy uzyskałam zadowalający efekt przystąpiłam do malowania. Farbę nakładałam gumką z ołówka zaczynając od dołu. Tam też, starałam się nałożyć farbę jak najgęściej. Idąc coraz wyżej, przerzedzałam czerwone punkciki, a w połowie serca do czerwonej farby dodałam odrobinę białej. Cała praca zajęła mi kilka godzin, a efekt przyniósł wiele radości.

5 komentarzy: