poniedziałek, 10 lutego 2014

Ravioli z karmelizowaną gruszką i serem blue

Ravioli chciałam przygotować już dawno, początkowo ograniczał mnie brak odpowiedniego sprzętu do zrobienia fikuśnych krawędzi, potem brak czasu. Kiedy odetchnęłam po sesji, wreszcie powstała potrawa, która siedziała w mojej głowie od dawna. Zapraszam na ravioli z gruszką i serem blue!




 Składniki (16 szt.):
Ciasto
300g mąki pszennej
2 jajka
3/4 szklanki letniej wody
szczypta soli

Farsz
2 słodkie gruszki
100g sera blue
smalczyk Smakowita Pajda z cebulką i jabłkiem

+
oliwa z oliwek



Gruszki obieramy i kroimy na cząstki, a następnie karmelizujemy na smalczyku Smakowita Pajda. Ser kroimy na drobne kawałki.
Ugniatamy składniki na ciasto, dzielimy na dwie części, a następnie rozwałkowujemy na grubość ok. 1 mm.
Na jednej części, w równych odstępach nakładamy karmelizowaną gruszkę i ser. Całość przykrywamy drugim płatem ciasta, i dociskamy go placami między nałożonym farszem. Radełkiem, nożem lub wykrawaczką wycinamy kwadraty. 

Ravioli gotujemy w osolonej wodzie przez ok.3-4 minuty. Podajemy gorące, skropione oliwą z oliwek. Smakowita Pajda zaskoczyła mnie swoim ciekawym smakiem w połączeniu ze słodką gruszką.


Przepis bierze udział w zabawie kulinarnej “Smakowita Pajda to kulinarna frajda!", którego sponsorem są ZT Kruszwica S.A. producent smalczyku roślinnego Smakowita Pajda.



15 komentarzy:

  1. O ja! Elegancja i prostota w jednym :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha! Ravioli są po prostu obłędne, a foremka do wycinania jeszcze lepsza!

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś mi się wydaje, że to jest pyszne danie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. oj takie ravioli może być obłędne...

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie cudowne zdjęcia, talerzyk, serwetki, no wszyyystko! :) Gdzie można dostać takie rurki?
    Ravioli nigdy nie robiłam, chyba czas spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)! Te konkretne kupiłam u scandiloft :) http://www.scandiloft.pl/sklep/, a do zrobienia ravioli zdecydowanie zachęcam! Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź, miłego wieczoru! :)

      Usuń
  6. Idealne połączenie smaków, jestem od niego uzależniona ;)

    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie robiłam sama ravioli, koniecznie muszę kiedyś spróbować .:)
    Pozdrowienia
    Majana

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszności! :) I przepiękny talerzyk! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. doskonale wygląda to Twoje ravioli:) jestem oczarowana!

    OdpowiedzUsuń
  10. O jej ale bym spróbowała takiego pierożka, musi być super aromatyczny :) uwielbiam połączenie gruszki z serami pleśniowymi :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Super blog trafiłam na niego pierwszy raz wpisując w grafikę google: tarta na słodko. Będę tu częściej i zapraszam do siebie; kokieteriasmaku.blogspot.com
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń