sobota, 26 października 2013

Tagliatelle z karambolą, figą i białą czekoladą z wanilią

Wczorajszy Światowy Dzień Makarony świętowałam oczywiście w towarzystwie makaronu. Tym razem przygotowałam go na słodko, z moją ukochaną figą i nieznaną mi dotąd karambolą. 




 Składniki (1 porcja):
2/3 gniazda pełnoziarnistego tagliatelle
pół karamboli
2 figi
50g białej czekolady
1/2 laski wanilii
2 goździki
odrobina kardamonu
łyżka masła
1/4 szklanki mleka





Makaron gotujemy al dente. Owoce myjemy, a następnie kroimy na plasterki. Czekoladę z masłem i mlekiem roztapiamy w rondelku, na małym ogniu . Do słodkiego sosu wrzucamy goździki i ziarenka wanilii i podgrzewamy jeszcze przez chwilę, co jakiś czas mieszając.

Ugotowany makaron odcedzamy i nakładamy na talerz. Następnie układamy owoce i całość polewamy sosem z białej czekolady. Danie podajemy ciepłe.

10 komentarzy:

  1. wiesz, że nigdy nie jadłam na słodko makaronu? prócz takiego z truskawkami.
    ciekawa propozycja, choć nie wiem, czy bym się odważyła.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niezwykle inspirujące danie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny makaron i do tego jak ślicznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawa propozycja. Nigdy nie spotkałam się z takim zestawieniem smaków, ale zdecydowanie mnie nim "kupiłaś" :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojej, a ja myślałam, że to gwiazdki wykrawane z dyni! Fajna musi być ta karambola ;p

    OdpowiedzUsuń
  6. Łał pierwszy raz czytam o takiej formie podania makaronu, cóż za różnorodność kształtów. Uwielbiam figi czy te kupne w Polsce dorównują tym z południa?
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety mnie nie zdarzyło się kupić w Polsce tak dobrych jak te, które jadłam na południu. Wciąż jednak wierzę, że po prostu źle trafiałam :). Pozdrawiam!

      Usuń
  7. A to jest dla mnie zaskoczenie! Myślałam najpierw, że to są gwiazdki z ananasa:) Świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  8. Spaghetti w wersji deserowej - fajny pomysł!

    OdpowiedzUsuń