środa, 28 sierpnia 2013

Tiramisu w pucharku

Sama w to nie wierzę, ale dopiero kilka dni temu zrobiłam swoje pierwsze tiramisu. Okazało się w przygotowaniu tak banalnie proste, że na pewno pojawi się u mnie jeszcze wiele razy.



Składniki (4 pucharki):
250g mascarpone
2 jajka
2 pełne łyżki cukru pudru
szczypta soli
paczka okrągłych biszkoptów
100ml parzonej w kawiarce kawy
20ml likieru czekoladowego
kakao


Jaja sparzmy. Oddzielamy żółtka od białek. Białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywną piane, natomiast żółtka ubijamy z cukrem pudrem, aż uzyskamy puszystą, jasną masę. Do żółtek dodajemy mascarpone i dalej miksujemy. Kiedy wszystko się połączy, dodajemy ubite wcześniej białka i delikatnie mieszamy łyżką.

Zaparzoną kawę studzimy i łączymy z likierem. Przygotowujemy 4 pucharki (miseczki) i  układamy na dnie namoczone w kawie biszkopty. Na biszkopty dajemy krem, tak by zakrył warstwę ciastek i całość przysypujemy kakaem. Następnie powtarzamy czynności jeszcze raz, kakao sypiemy tuż przed podaniem!

Gotowe tiramisu powinno poleżeć w lodówce podobno ok. 3h, ja moje podałam od razu :).


7 komentarzy:

  1. moje pierwsze tiramisu było... dawno temu :p ale tez się na nie dłuuugo zbierałam. tiramisu chyba tak już ma :] ale jak się spróbuje raz, to potem przestać nie można!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bo to jeden z tych deserów, w których prostota jest siłą. Uwielbiam tiramisu, chociaż niestety jest kaloryczne. W domu staram się unikać robienia go, bo nie skończyłoby się na jednej porcji. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przygotowanie banalnie proste. A przynajmniej łatwiejsze niż samo zabranie się do niego ;p

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmm! Rzeczywiście najlepsze jest na drugi dzień, ale rozumiem, że ciężko się powstrzymać. :D Jak uda Ci się gdzieś dorwać biszkopty savoiardi, zrób na nich - jeszcze wspanialsze. Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam tiramisu ! planuje na weekend zrobić, twoje wygląda sliznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. a teraz najchętniej to bym sobie taką miseczkę tiramisu zjadła, na samotny, leniwy wieczór.

    OdpowiedzUsuń