niedziela, 11 sierpnia 2013

Placuszki z kremowym serkiem twarogowym, z bazyliowym pesto i mozzarellą

Placuszki na śniadanie w wolne dni zdarza mi się jeść coraz częściej. Ponieważ wciąż korzystam z jednego przepisu (jedynego, który zakorzenił się w mojej głowie na dobre), w ramach eksperymentu postanowiłam przygotować coś innego. I choć do tej pory nie wyobrażałam sobie placuszków w wytrawnej wersji, muszę przyznać, że się przekonałam.



Składniki (ok. 6-7 sztuk):
150g kremowego serka twarogowego
jajko
łyżeczka proszku do pieczenia
5 łyżek mąki pszennej
2 łyżki mleka
+
(do podania)
odrobina bazyliowego pesto
kilka plasterków mozzarelli
kilka listków bazylii 



Składniki wrzucamy do miski i miksujemy mikserem, aż wszystko się dobrze połączy. Następnie rozgrzewamy patelnie (ja używam do naleśników). Na rozgrzaną wykładamy po jednej łyżce masy i delikatnie ją rozprowadzamy. Smażymy na małym ogniu z jednej strony, a następnie obracamy na chwilę na drugą stronę.

Podajemy z mozzarellą, bazyliowym pesto i liśćmi bazylii.


4 komentarze:

  1. Z wyglądu - idealnie puszyste i delikatne. Jak znam placuszki z serka, ze smakiem jest podobnie... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. przypomniało mi się pyszne śniadanie z placuszkami w roli głównej:)

    OdpowiedzUsuń