sobota, 31 sierpnia 2013

Muffiny z cukinią

Ciasta z dodatkiem warzyw, które robiłam do tej pory bardzo mi smakowały zarówno ciasto z czerwonej fasoli jak i marchewkowe. Idąc tym tropem postanowiłam zrobić muffiny z cukinią, której dotąd w wypiekach nie używałam. Okazało się, że muffiny zniknęły równie szybko jak pozostałe warzywne eksperymenty.




Składniki (8szt.):
100g mąki pszennej
30g ciemnego kakao
60g cukru
120ml oleju 
100ml wody
80g startej cukinii
łyżeczka proszku do pieczenia
jajko







W misce łączymy suche składniki, a następnie dodajemy mokre i wszystko miksujemy. Na koniec dodajemy cukinie i mieszamy ciasto łyżką. 

Do formy na muffiny wkładamy papilotki i wypełniamy je masą do 2/3 wysokości. Babki pieczemy w rozgrzanym piekarniku do 180st C przez ok.25 minut.


5 komentarzy:

  1. U mnie również nie powinno być problemu ze znikaniem takich małych słodkości. Jeśli domownicy by nie chcieli, zjadłabym je nawet sama :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę i myślę o takich wypiekach, a wciąż nie mogę się zdecydować ;) Chyba będę musiała, skoro mamy właśnie sezon na cukinię, a Twoje muffinki wyglądają tak smacznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To u mnie z tym myśleniem jest tak samo Kasiu, ale w końcu udało mi się coś upiec. Jak tylko złapiesz w sklepie cukinie, to koniecznie zrób z niej ciasto, albo babki :)!

      Usuń
  3. uwielbiam w Twoich przepisach to, że zawsze większość składników mam w domu! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż się do siebie uśmiechnęłam :)! Cieszę się ogromnie, sama staram się wykorzystywać to co i u mnie w domu jest pod ręką, choć czasem zdarzy mi się powydziwiać :) Pozdrawiam ciepło!

      Usuń