sobota, 6 lipca 2013

Kompot z rabarbaru

Rabarbar dostałam od Lolinki autorki bloga 'Z pamiętnika młodej kucharki'. Zrobiłam ciasto drożdżowe, którego niestety nie udało mi się opublikować i kompot. Kompot na szczęście obfotografowałam, tak więc zapraszam na szklaneczkę.



1,5l wody
400g rabarbaru
laska cynamonu
4 ziarna kardamonu
8 łyżek cukru
2 łyżki miodu



Do garnka wlewamy wodę i wrzucamy umyty i pokrojony rabarbar, laskę cynamonu oraz ziarna kardamonu pozbawione łupin. Gotujemy na małym ogniu ok.15-20 minut, aż rabarbar zacznie się rozpadać. Dodajemy cukier oraz miód i gotujemy jeszcze przez chwilę, tak by cukier się rozpuścił.

Gotowy kompot przecedzamy przez sitko i chłodzimy (choć muszę przyznać, że ciepły smakuje równie dobrze).

4 komentarze:

  1. Orzeźwiający, idealny na upały :) Super zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam na takie upały napić się takiego kompotu lub zrobić domową lemoniadę :>

    OdpowiedzUsuń
  3. za kompotami nie przepadam, ale takiego z rabarbaru spróbowałabym :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo jacie, z rabarbaru ode mnie, ale miło :) Mam nadzieję, że rabarbar był dobry :D

    OdpowiedzUsuń