środa, 19 czerwca 2013

Pizza z pesto, cukinią i rukolą

Po dłuuuuugiej przerwie (przynajmniej w moim odczuciu), powoli wracam do kuchni. Zaczynam od przepisu podglądniętego w magazynie kuchnia Pauliny Jakóbiec.
 Muszę przyznać, że na samą myśl o tym połączeniu ciekła mi ślinka i nie mogłam się już doczekać kiedy wreszcie znajdę trochę czasu i przygotuję zieloną pizze. Nie zawiodłam się ani trochę, tak więc gorąco polecam wypróbować!


Składniki (3-4 osoby):
ciasto
350g mąki pszennej
20g świeżych drożdży
1/4 łyżeczki cukru
3 łyżki oliwy z oliwek
niepełna szklanka ciepłej
szczypta soli 

Na wierzch:
150g bazyliowego pesto
125g g mozarrelli
cukinia
pół czerwonej cebuli
odrobina miodu
2 garście rukoli

sól
 pieprz
oliwa z oliwek


Zaczynamy od przygotowania rozczynu. Rozpuszczamy drożdże w 3 łyżkach ciepłej wody z łyżką mąki i cukrem. Mieszamy i pozostawiamy na ok.15 minut aby rozczyn wyrósł.

Do dużej miski przesiewamy przez sitko resztę mąki, dodajemy oliwę, wodę, szczyptę soli oraz rozczyn. Wszystko razem zagniatamy do momentu aż ciasto nie będzie się kleiło do rąk. Następnie formujemy z ciasta kulę i pozostawiamy w ciepłym miejscu pod przykryciem na ok. 40 minut.

W tym czasie kroimy cienko mozzarellę, cebulę oraz cukinie. Cukinie układamy na talerzu, solimy, pieprzymy i skrapiamy oliwą.

Kiedy ciasto wyrośnie formujemy z niego placek i rozwałkowujemy (ja moje podzieliłam na 3 porcje). Placek smarujemy obficie pesto, na nim kolejno układamy mozzarellę, cukinie i cebulę. 

Pieczemy 15 minut w rozgrzanym piekarniku do 220st C.

Przed podaniem nakładamy na wierzch rukolę i skrapiamy miodem.

6 komentarzy:

  1. Już się nią wczoraj zachwycałam na FB. Pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna WEGE PIZZA :) Z rukolą jeszcze nigdy nie robiłam... koniecznie muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takiej pizzy jeszcze nie jadłam,ale pomysł mi się bardzo podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja mam ostatnio tylko czas na przeglądanie Waszych przepisów... brakuje mi go jednak na komentowanie i pisanie postów ;/
    a taką pizzę to poproszę od razu! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja bym taką zjadła. Kiedy mogę wpaść?

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla mnie kawałek poproszę..;)!

    OdpowiedzUsuń