sobota, 20 kwietnia 2013

Tarta z mlecznym kremem i śliwkami

Wczorajszy poranek spędziłam w kuchni pełna optymizmu i zapału. Jak to zwykle wtedy bywa, efekt końcowy (przynajmniej ten wizualny) okazał się niezadowalający. Tarta na szczęście uratowała się smakiem, a ja podjęłam decyzję by jak najszybciej zakupić ceramiczne kulki do pieczenia lub co najmniej sporą ilość fasoli.


Składniki (śr. 29cm):
Ciasto
250g mąki pszennej
50g cukru
150g masła
jajko
szczypta soli

Krem
2 szklanki mleka
1/2 laski cynamonu
3 żółtka
1/3 szklanki cukru
3 łyżki mąki kukurydzianej
+
ok.10 śliwek




Zagniatamy składniki na kruche ciasto. Gotowe ciasto rozwałkowujemy i wykładamy nim formę. Wkładamy do lodówki na ok.30 minut. Po wyjęciu z lodówki lekko nakłuwamy ciasto, najlepiej zrobimy jeśli wyłożymy je folią aluminiową i obciążymy ziarnami fasoli lub kulkami do tart (ja oczywiście tego nie zrobiłam, więc ciasto sprytnie ześlizgnęło się z brzegów).

Pieczemy w rozgrzanym piekarniku do 200st C przez ok. 5 minut, następnie zmniejszamy temperaturę do 190st C i pieczemy kolejne 5-10 minut, aż ciasto ładnie się zarumieni.

Po wyjęciu ciasta z piekarnika czekamy, aż przestygnie.

W tym czasie przygotowujemy krem. 
W misce ucieramy żółtka z cukrem i mąką kukurydzianą na gładką masę.
Następnie w rondelku zagotowujemy mleko z laską cynamonu. Kiedy mleko się zagotuje, zmniejszamy ogień i gotujemy przez kolejne 5 minut. Lekko przestudzone mleko, wlewamy przez sitko do masy z żółtek, co jakiś czas mieszając. Na koniec przelewamy masę do rondelka i podgrzewamy na małym ogniu, cały czas mieszając do czasu aż zgęstnieje.

 Masę przekładamy na upieczony spód, na wierzchu układamy połówki śliwek i wstawiamy na ok.10 minut do piekarnika rozgrzanego do 230st C.

8 komentarzy:

  1. Jaki śliczny talerzyk na tartę! Ja do obciążania ciasta używam soczewicy. Leży zawsze gotowa na to, by jej użyć, a że nikt jej nie polubił, toteż nikt nie płacze z powodu takiego jej wykorzystania. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zamieniłabym tylko śliwki na np. maliny i zjadłabym ze smakiem :) Przesadzasz z tym wyglądem, jest bardzo zachęcający!

    Ja używam zawsze małych foremek metalowych.

    OdpowiedzUsuń
  3. ten podstawek na tartę w kropki.. jest cudny!
    a na nim pyszny wypiek :] smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda pysznie :) Ale mi tęskno do świeżych, letnich śliwek! :< Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. ależ cudna całość:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy ten krem :) mąka kukurydziana, cynamon musi być ciekawy w smaku :) No i pyszne śliweczki!

    OdpowiedzUsuń
  7. czytam ten wpis kilka razy i chyba coś mi się przewidziało...widzę słowo "niezadowalający", a myślę, że jest odwrotnie, bo tarta wygląda pięknie :)
    Ciekawe polączenie :)

    OdpowiedzUsuń