poniedziałek, 11 lutego 2013

Jednoosobowy quiche z porem i tuńczykiem

Dawno nie było nic wytrawnego, no więc jest dzisiaj. Mam nadzieję, że nie rozczaruję tych, którzy wolą zjeść coś słodkiego.


Składniki (śr. 18cm):
Ciasto
100g mąki pszennej
4 łyżki oliwy z oliwek
3 łyżki wody

Farsz
1/2 małej cebuli
2 ząbki czosnku
puszka tuńczyka w oleju
odrobina pora
2 jajka
2 obfite łyżki śmietany (18%)
sól 
pieprz

+
odrobina oliwy z oliwek do nasmarowania formy i smażenia




Zaczynamy od przygotowania ciasta. W misce zagniatamy wszystkie składniki - ciasto jest dość dziwne, przy gnieceniu lekko się rozpada, jednak nie martwmy się tym. 
Smarujemy formę oliwą, a następnie wylepiamy jej spód i boki na wysokość 2-3cm ciastem.
Formę wkładamy na ok. 30 minut do lodówki.

Siekamy cebulkę i wyciskamy czosnek, delikatnie podsmażamy na patelni z odrobiną oliwy. W misce mieszamy jajka ze śmietaną oraz solą i pieprzem. Dodajemy do nich podsmażony czosnek i cebulkę. Kroimy pora i przygotowujemy tuńczyka.

Nagrzewamy piekarnik do ok. 220st C, podczas nagrzewania można podpiec ciasto (ok.10 minut). Następnie wyciągamy lekko popieczony spód i wylewamy na niego masę jajeczną. Na nią rozsypujemy pokrojonego pora, i tuńczyka. (warto zostawić odrobinę pora do przyozdobienia quiche).
Tak przygotowanego 'placka' wsadzamy do pieca na ok.25 minut.

Quiche najlepiej smakuje na ciepło.

9 komentarzy:

  1. Nie można codziennie jeść słodkiego. Takie moje zdanie. Szczerze trochę mnie przeraża, że zainteresowanie ciastowymi czy ciastkowymi wpisami (przynajmniej u mnie) jest 5-6 razy większe niż tymi normalnymi i bardziej dietetycznymi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, nie wiem, z czego to wynika, ale desery mają branie. Ja z kolei słodkie wpisy raczej omijam, bo wolę konkrety....pewnie trochę tracę, trudno.

      Usuń
    2. Dokładnie! Choć u mnie dominują słodycze, to też zauważyłam taką zależność. Ale tak jak pisze Inspirowane Smakiem, nie można jeść cały czas tylko słodkości.

      Usuń
  2. Fantastycznie się prezentuje ! Wygląda bardzo apetycznie, osobiście bardzo lubię Quiche, szczególnie na wytrawnie !!! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ...aż się obśliniłam, tak smakowicie wygląda ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. ja tez dawno nie jadłam wytrawnego wypieku, zrobiłaś mi smaka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. przypomniałaś mi o 2 puszkach tuńczyka zbunkrowanych w szafce ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam! Moje smaki, pychota

    OdpowiedzUsuń
  7. Z tuńczykiem! SUPER ! Można troszkę pokombinować z warzywkami ale tuńczyk musi być ! ŚWIETNY POMYSŁ!

    OdpowiedzUsuń