środa, 5 grudnia 2012

Babeczki piernikowe

Kolejny pomysł na słodki i szybki prezent dla bliskich.
 Piernik w formie mini, na pewno posmakuje każdemu :)


Składniki (12szt. średnich babeczek)
szklanka mąki pszennej
1/3 szklanki cukru
4 płaskie łyżeczki miodu
(ostrożnie z nim, bo miałam sygnały o nieudanym wypieku, na podstawie wcześniejszych wypieków z miodem przypuszczam, że on był sprawcą).
1/4 szklanki oleju
2 jajka
2 łyżeczki przyprawy do piernika
odrobinka sody oczyszczonej
szczypta soli





Oddzielamy żółtka od białek. Białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywną pianę, w drugiej misce miksujemy cukier z żółtkami i miodem. Następnie dodajemy mąkę z sodą, olej i przyprawę do piernika, miksujemy aż uzyskamy jednolitą masę. Na koniec dodajemy wcześniej ubite białka i delikatnie mieszamy.

Wkładamy papilotki do formy i napełniamy je do 3/4 wysokości.

Pieczemy w 180st C przez ok. 20-25 minut.

22 komentarze:

  1. Piękny zapach musiał się unosić w twojej kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie apetycznie i pięknie podane :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czuję jak pachną:) Śliczności.

    OdpowiedzUsuń
  4. to ja poproszę taki prezencik:) mniam

    OdpowiedzUsuń
  5. Pachnący i słodki prezent, jakże chciałbym taki dostać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. skusiłabym się na minipierniczki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Urocze, w sam raz na upominek taki od serca. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszniutkie :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam! Zostałaś nominowana do Liebster Blog:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie za nominacje, wspaniały prezent na mikołaja :)!

      Usuń
  10. Uwielbiam twój blog! Za prostotę, szczerość taką nieopisaną, może to ta przejrzystość, no i przepisy oczywiście :)
    Też zazwyczaj przygotowuję jakieś małe prezenciki dla rodziny i dobrych znajomych, te babeczki to dobry pomysł :) Ja zazwyczaj robię ciasteczka bo się łatwiej pakują, albo krówki Nigelli ;P A jeśli chodzi o pakowanie to myślę że Ci się spodoba ;) http://www.minimegadesign.dk/tag/diy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lola! Dziękuję wywołałaś na mojej twarzy ogromny uśmiech :))! Ciasteczka i krówki to również wspaniały pomysł! A linkiem jestem zachwycona!!! Nie mogę się napatrzeć, dziękuję serdecznie!

      Usuń
  11. Śliczne! Ja niedawno upiekłam taką wersję bez jajek dla ... tych co nie chcą. Jutro lecę na poszukiwania kukułek do pierniczków na choinkę.
    http://vegarnkowo.blogspot.com/2012/11/mufinki-pierniczkowe.html
    Serdecznie Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Aż czuję ich zapach :) Takie muffinki to super prezencik i taki "bezpieczny" bo muffinki na oleju, więc nawet jak ktoś starszy jest na niskocholesterolowej diecie to może się nimi zajadać (ja patrzę pod tym kątem, bo u mnie pół rodziny na serce choruje, więc wszystko musi być niskocholesterolowe ;))

    OdpowiedzUsuń
  13. kocham te Twoje babeczki! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. ja poproszę taki prezent o piernikowym zapachu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Poproszę jedną w prezencie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja też jak Natalia proszę o jedną w prezencie. Chociaż nie. Są tak ładne, że od razu poproszę dwie :-D

    OdpowiedzUsuń
  17. Wymieszałam ciasto według przepisu, nagrzałam piekarnik i .... nie znalazłam mojej formy do muffinek. Przepadała! Cóż było robić, wlałam ciatso do keksówki 20cm, piekłam 30 minut. Przekroiłam na pół, posmarowałam powidłami śliwkowymi i wyszedł pyszyny piernik na niedzielę do kawy! Rewelacja!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie się cieszę, że ciasto wyszło i smakowało! Trochę miałam obaw co do tego przepisu, po alarmie koleżanki :)

      Usuń