czwartek, 11 października 2012

Pieczone figi z mozzarellą i konfiturą z czarnych porzeczek

Zarzekałam się, że gdy wreszcie kupię figi po prostu je zjem, bez niczego.
Na szczęście coś mnie skłoniło by je zapiec! Jedną zostawiłam i muszę przyznać, że niestety była nie zjadliwa... 



Składniki (1 osoba)
2 figi
odrobina dżemu z czarnych porzeczek
10 kulek mozzarelli










Figi rozcinamy na krzyż. Do środka wkładamy kuleczki mozzarelli (ja dałam 2, ale jeśli figi zmieszczą więcej to dajmy tyle ile wejdzie do środka). Na wierzch nakładamy 2 łyżki dżemu. Pieczemy w rozgrzanym piecu do 180 st C przez 10-15 minut (w zależności od tego jak miękkie są nasze figi).

Podajemy z resztą kuleczek sera i dodatkową porcją dżemu.
Bardzo prosto, ale jak pysznie!!



23 komentarze:

  1. Wow, najlepszy przepis na figi jaki widziałam!Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  2. ja dziś kupiłam figi, a raczej figę :D w Piotrze i Pawle za 0,99 a ostatnio w Almie dałam 3 zł

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie nie ma ani Almy, ani Piotra i Pawła :(

      Usuń
  3. Widzę, że u Ciebie też dzisiaj figi:-) Zdjęcia cudowne:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. takie proste a takie genialne! zdecydowanie muszę wypróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ja uwielbiam ten gorący, rozpuszczający się ser...

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmm...po prostu muszą być pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł! Bardzo podobają mi zarówno zdjęcia, jak i podanie tej przekąski :-)

    Miłego dnia,
    E.

    OdpowiedzUsuń
  8. btw. takiej ochoty mi narobiłaś, że zjadłam figę na śniadanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kolejny innowacyjny pomysł :) Niestety, z figami się nie lubię i myślę, że się to raczej nie zmieni, bo co jakiś czas próbuję się przekonać i nic mi z tego nie wychodzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbuj, próbuj! Może wreszcie Ci zasmakują, bo taka soczysta i dojrzała prędzej, czy później skradnie serce każdego!

      Usuń
  10. Pyszny pomysł. Wypróbuję. Miłego dnia! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę wypróbować! wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Taka prosta, a taka pyszna przekąska. Świetnie połączone smaki!

    OdpowiedzUsuń
  13. Takie proste i pyszne! Uwielbiam!!

    OdpowiedzUsuń
  14. zapiekane figi, coś pysznego :) i do tego mozzarella, konfitura - świetna kombinacja smaków!

    OdpowiedzUsuń
  15. Po prostu cudowne. Nie dość, że figi są pełne uroku to jeszcze takie fotogeniczne :)
    Z konfiturą muszą się nieźle komponować.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ostatnio zmacałam figi w sklepie i jednak zostawiłam na pastwę losu - pora po nie wrócić, i przy okazji nabyć mozzarellę. Coś mi się zdaje, że to musi być pyszne, i jak ładnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Arven, dobrze Ci się zdaje! Było pyszne :) Czym prędzej biegnij po figi!

      Usuń
  17. Chcę, chcę, chcę, w sobotę idę szukać fig :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powodzenia Tomku! Choć u Was w Warszawie pewno nie będzie z ich znalezieniem problemu :)

      Usuń
  18. ale pyszności!:) narobiłaś mi smaka na figi w taki wydaniu:)

    OdpowiedzUsuń