niedziela, 7 października 2012

Czekoladki na patyku na prezent

Chocospoon pewno większość z Was zna, niestety nie są one jeszcze wszędzie dostępne, a w nagłych sytuacjach brakuje czasu by zamawiać przez internet. 

Wcześniej sama na to nie wpadłam, ale idealne rozwiązanie znalazłam w książce 'Praliny i trufle'. 
Czemu nie miałabym zrobić czekoladowej 'łyżeczki' sama?



Składniki (8 sztuk)
50g czekolady mlecznej
50g czekolady gorzkiej
szczypta chilli 
8 patyczków do lodów
perełki cukrowe
ciemne kakao









Czekoladę łamiemy na kostki i wraz z chilli wrzucamy do suchego rondelka. Rozpuszczamy w kąpieli wodnej (rondelek wsadzamy do wypełnionego naczynia z woda, tak by woda się nie dostała do czekolady).

Szykujemy foremkę na lód. Dno wysypujemy cukrowymi perełkami, a następnie zalewamy roztopioną czekoladą. Gdy czekolada zacznie tężeć wbijamy patyczki i ponownie posypujemy cukrowymi ozdobami, oraz ciemnym kakao. 

Ja foremkę z czekoladkami włożyłam do lodówki, ponieważ bardzo mi się spieszyło, ale z tego co wyczytałam nie powinno się tego robić.

Kiedy czekoladki są gotowe, moczymy foremkę od spodu w ciepłej wodzie, by ułatwić sobie ich wyjęcie z formy. 
Kiedy nadal dobrze się trzymają możemy sobie pomóc nożem (ja użyłam cieniutkiego nożyka modelarskiego - wreszcie się na coś przydał!). Problemu nie powinno być jeśli użyjecie silikonowej formy.

A jak używać takiego patyczka?
Zanurzamy w gorącym mleku i mieszamy,  aż czekolada całkowicie się rozpuści.



24 komentarze:

  1. słodki prezent od serca :) wymarzony!

    OdpowiedzUsuń
  2. naprawdę, jestem pod ogromnym wrażeniem!
    cudowne czekoladki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowny prezent! Czekoladki wyszły piękne!:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jejku, ale chciałabym taki prezent dostać! Świetny pomysł! Ostatnio każdym wpisem mnie zadziwiasz ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. ładne te Twoje łyżeczki :-)) ja jestem przyzwyczajona do oryginału, bo przez nie taki całkiem krótki czas pracowałam w CHCO! może kiedyś też skuszę się na zrobienie domowe wersji.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie fajne! muszę je wypróbować ! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniały pomysł :) szykuje mi się kilka imprez urodzinowych w najblizszym czasiue i napewno wyprubuje :)
    zadziwiasz mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. REWELACJA!! Już od dawna szukałam takiego przepisu:)

    OdpowiedzUsuń
  9. wyglądają super pięknie. świetny pomysł na prezent. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super pomysł na upominek!!! I jeszcze te kokardki - wow! Mam 2 pytanka - gdzie kupić (poza internetem) patyczki do lodów? Czy jest jakiś patent na to, żeby czekolada po zastygnięciu była nadal błyszcząca?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patyczki do lodów można dostac w sklepie :D poprostu poprosić panią sklepową przynajmniej ja tak zrobiłam..:)
      bez problemu dostałam potrzebne mi 10 szt :) a co do błyszczenia czekolady, gdy kiedyś byłam na szkoleniu słyszałam ze nie wolno czekoladzie robić skoków temperatury wiec poprostu zamiast lodówki niech tężnieje na kuchennym blacie :) Pozdrawiam

      Usuń
    2. Widzę, że już Madzialandryna mnie uprzedziła :) Dodam jeszcze od siebie, że wyczytałam iż by czekoladki utrzymały połysk ważne jest coś takiego jak temperowanie czekolady. Czyli w skrócie mówiąc podgrzanie czekolady w kąpieli wodnej do temp. 40 st C, następnie obniżenie jej do 25-30 st C, a na koniec należy ją ponownie podgrzać do 32 st C. (cały proces jest troszkę bardziej skomplikowany, ale mniej więcej o to chodzi). A jeśli chodzi o patyczki, to dokładnie nie wiem skąd wzięły się u mnie w domu, ale myślę że przywędrowały w ten sam sposób który opisała Madzialandryna :) Pozdrawiam!

      Usuń
    3. Dzięki Dziewczyny! Pozostawienie do zastygnięcia na blacie wydaje się bardziej przyjazne od temperowania... A znalazłam też na allegro małe drewniane łyżeczki i chyba się skuszę!!! Pozdrowionka!

      Usuń
    4. Zdecydowanie masz rację, blat jest bardziej przyjazny ;) A z łyżeczkami może się prezentować jeszcze lepiej!

      Usuń
  11. w sumie to genialny pomysł - sama tworzysz taką kombinacje smakowa na jaką masz akurat ochotę ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny pomysł zarówno dla siebie jak i na prezent. Co prawda do świąt jeszcze chwila, ale Twój pomysł warto zapamiętać :-D

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknie zapakowane na pewno ucieszą obdarowanego !!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajny pomysł, gdzieś mi ostatnio mignęło zdjęcie czegoś takiego i nawet myślałem o zrobieniu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pomysł genialny w swej prostocie. Na zimne, jesienne wieczory taka łyżeczka jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń