poniedziałek, 10 września 2012

Serduszka z cynamonem i syropem malinowym

Dziś prosto i szybko (chyba zresztą jak zwykle ;)). 

Przepis pojawiał się na wielu blogach wczoraj wreszcie zmobilizowałam się
 by go wypróbować dzięki autorce bloga a dupa rośnie.
Prezentuję swoją nawydziwianą wersję :) 

Przepis nada się idealnie by zrobić coś na szybko do kawy, czy też kiedy odwiedzą nas niezapowiedziani goście lub gdy po prostu wtedy, gdy nie mamy ochoty się narobić i zmywać milion garnków.


Składniki (16 ciastek)
2 łyżeczki cynamonu
4 łyżeczki cukru
2 łyżeczki przyprawy do ciastek korzennych 
odrobina syropu malinowego
arkusz gotowego ciasta francuskiego








Rozkładamy arkusz.
W miseczce łączymy cynamon z przyprawą i cukrem.

Ciasto smarujemy sokiem malinowym (przy zawijaniu przyprawy będą się lepiej trzymać)
Na wierzch sypiemy mieszankę cynamonową. 

Zawijamy wzdłuż długiego boku z obu stron, tak by rolki spotkały się na środku. Dzielimy ciasto na 16 części ściskając u dołu utworzą się serduszka.

Układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i rozpłaszczamy ( ja posłużyłam się tłuczkiem). Z wierchu możemy maznąć jeszcze odrobiną soku.

Pieczemy w rozgrzanym piekarniku do 180st C przez ok. 20 minut.


20 komentarzy:

  1. Śliczności - pyszności..
    To nie fair, tak przed snem:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak uroczo wyglądają. Proszą się, że po nie sięgnąć ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prosto i fajnie. A nie próbowałam połączenia syropu malinowego z cynamonem, dzięki za 'podrzucenie' pomysłu! Miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  4. niby prosto, niby szybko ale efekt jak najbardziej mnie kusi ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Może i znany, ale jaki pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja je zawsze nazywałam ślimaczkami :D chociaż dobrze wiem, że są różne rodzaje tego przysmaku... to i tak wszystko jakoś tak w głowie nazywane są ślimaczkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie moje serduszka są bardziej podobne do ślimaczków, ale dla mnie pozostaną serduszkami ;)

      Usuń
  7. Właśnie też widziałam przepis na a dupa rośnie i dodałam go do ulubionych, bo ciacha wyglądają baaardzo smacznie! Faktycznie są dobre?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko ja zrobiłam troszkę inną wersje. Myślę, że następnym razem zrezygnowała bym z dodatku przypraw do ciastek korzennych :) Natomiast ogólnie są bardzo dobre, chociaż z własnoręcznie robionym ciastem francuskim były by jeszcze lepsze. Ale jak raz próbowałam zrobić sama to całość nadawała się do śmietnika ;)

      Usuń
  8. Piękne ! Bardzo jesteś zdolną kuchareczką ! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo proste i baaaardzo smaczne :) Schrupałabym wszystkie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczne! Maliny i cynamon - mniam!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyszły zgrabne i powabne, a nadzienie bardzo kusi :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuje wszystkim za pochwały ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam te ciastka. Są pyszne i megaproste :-) Twoje wyglądają zgrabnie bardzo. Mnie nigdy nie wychodzą takie śliczne i równe, więc ja zawijam jest zawsze w ślimaki tylko ;-)

    OdpowiedzUsuń