wtorek, 11 września 2012

Placuszki z mascarpone

Pierwszym przepisem który zapoczątkował moje blogowanie był przepis na placuszki. 
Od tej pory je pokochałam i szukałam długo nowego pomysłu na ich przyrządzenie.
Basi znalazłam rozwiązanie!

Mascarpone!


Składniki (1 osoba - ok.12 placuszków)
60g mascarpone
0,5 szklanki mąki pszennej
2 łyżeczki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
jajko
1/4 szklanki mleka







Wrzucamy wszystkie składniki do jednej miski i miksujemy, aż uzyskamy jednolitą masę.
Nagrzewamy patelnie, następnie zmniejszamy ogień i chochelką nakładamy nie duże porcje masy. Kiedy na powierzchni placuszka zaczną pojawiać się lekkie bąbelki - obracamy i smażymy jeszcze przez chwilkę.

Placuszki układamy jedne na drugi, by nie straciły temperatury. Idealnie smakują z dodatkiem serka mascarpone.

Muszę przyznać, że są jeszcze delikatniejsze niż zwykłe!


Jutro wybieram się na warsztaty o których pisałam jakiś czas temu. 
Mam nadzieję, że uda mi się zebrać ładny materiał by zrobić dla Was krótką relację :)

16 komentarzy:

  1. cudne i jak wspaniale podane! porywam jednego z tym słodziutkim serduszkiem;)

    OdpowiedzUsuń
  2. I ja się zakochałam! W Twoich placuszkach, w Twoich zdjęciach, w tym, przepisie :) Uwielbiam serek mascarpone, ale nigdy nie robiłam z niego plackowej bazy. Definitywnie muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeurocze <3 Koniecznie musze spróbowac takich pyszności z mascarpone!

    OdpowiedzUsuń
  4. Czekaj, czekaj, czym ja tam do Ciebie dojadę z centrum, 187? Idealne :D Próbowałaś te z ricotty? Są boskie, serowe są znacznie delikatniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dojedziesz ;) Ale placki zniknęły wczoraj. Ricottę będę musiała koniecznie wypróbować!

      Usuń
  5. Mimo że nie jestem wielkim amatorem placuszków to zawsze bardzo mi się podobają te piramidki z nich ułożone :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak mnie piramidki zachwycają za każdym razem :)

      Usuń
  6. nooo są przepyszne :) wiem, bo robiłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Narobiłaś mi ochoty na te placuszki. Idealnie by się skomponowały z dżemem malinowym. Ach rozmarzyłam się :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. mmmm ale pięknie wyszły, już widzę że są delikatne i puszyste... pycha!

    OdpowiedzUsuń
  10. Z mascarpone nigdy nie robiłam;)

    OdpowiedzUsuń
  11. z mascarpone jeszcze nie robiłam, a tak go lubię:) chyba muszę wypróbować:D

    OdpowiedzUsuń
  12. Z takim serkiem są przepyszne ! Koniecznie muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale puszyste:-). Takich z mascarpone jeszcze nie jadłam:-)

    OdpowiedzUsuń