sobota, 29 września 2012

Placuszki otrębowe z golden syrupem

Od jakiegoś czasu próbuję różnych wersji placuszków. Ostatnio zachwyciłam się placuszkami Rybki zwanej Martą i dziś zrobiłam swoją wersję jej placków. Ponieważ ostatnio też wywalczyłam golden syrup o smaku truskawkowym (u dupci) postanowiłam poznać go z moją najzdrowszą (do tej pory) wersją placków.


Składniki (ok.5 placuszków)
4 łyżki otrębów pszennych
4 łyżki mąki pszennej
jajko
jogurt truskawkowy (mały kubek)
łyżeczka proszku do pieczenia

Do podania
golden syrup / miód






Wszystkie składniki łączymy w misce. Masa ma być jednolita.
Rozgrzewamy patelnię, kiedy jest już ciepła możemy nakładać ciasto.

Tu dodam kilka słów od siebie.
Muszę przyznać, że to ciasto sprawiło mi do tej pory najwięcej problemów. Przypuszczam, że gdybym dodała jeszcze odrobinę mąki placki obracałoby się dużo łatwiej..
Byłam naprawdę w szoku, bo placki były tak delikatne, że gdyby nie pomoc widelca i szpachelki, nie dałabym rady ich obrócić (byłam pewna, że otręby zrobią swoje i placek będzie ciężki i mało puszysty).

Tak więc kiedy nałożymy ciasto na patelnię pozwólmy mu spokojnie wyrosnąć na małym ogniu. Następnie kiedy placuszek odchodzi od patelni obracamy go i dajemy się podpiec drugiej stronie.

Aby nie było za zdrowo placki obficie polewamy golden syrupem (może być miód).


No i mój nowy słodki przyjaciel w całej okazałości!

Przypominam i zapraszam do oddania głosów na Aleglodomorka!
Kliknij by oddać głos!

11 komentarzy:

  1. Ale one puszyste... Polane tym syropem działają na moje kubki smakowe całkiem mocno <3

    OdpowiedzUsuń
  2. och, ale pięknie wyglądają. zjadłabym. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dawno nie widziałam tak puszystych placków z otrębów :) Pyszne i zdrowe śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam eksperymentować z placuszkami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Głodomorku,

    Takiego syropu to ja jeszcze nie jadłam. Musi być pysznym dodatkiem do takich placuszków!
    Mniam, mniam :)

    Serdeczności,
    E.

    OdpowiedzUsuń
  6. Oddawaj syrop :D Zjadłabym takie placuszki z wielką chęcią ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha, nie oddam! :) To mój pierwszy golden syrup i bardzo się polubiliśmy ;)

      Usuń
  7. Truskawkowych placuszków nie miałam okazji jeszcze jeść :)

    OdpowiedzUsuń
  8. czy ja bym mogła się dowiedzieć gdzie można kupić ten syrop:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja swój wygrałam :) Kiedyś się z nimi spotkałam na allegro, ale teraz nie widzę. Tu znalazłam, ale zwykły http://www.britishshop.pl/pl/p/Lyles-Original-Golden-Pouring-Syrup-454g/297 . Pozdrawiam :)

      Usuń