sobota, 1 września 2012

Muffiny z mąki żytniej z herbatnikami

Zwykle piekę wszystko używając mąki pszennej. Ostatnio jednak kupiłam żytnią i tak sobie leżała.
 Z pomocą przyszła mi autorka bloga relishingmeals ze swoim przepisem na żytnie muffiny, który ociupinkę zmieniłam. 

Od razu zrobiłam dwa warianty, dziś prezentuję pierwszy :)



Składniki (6 szt.):
1 szklanka mąki żytniej
1/2 szklanki mleka
3 łyżki cukru (dałabym dwa razy tyle)
3 łyżki oleju
jajko
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
5 herbatników





Ja jak to ja wszystkie składniki, prócz herbatników wrzuciłam do miski i dokładnie wymieszałam. 
3 herbatniki kruszymy i dodajemy do masy, natomiast dwa pozostałe łamiemy na większe kawałeczki.

Masę wlewamy do formy na muffiny, posmarowanej delikatnie olejem. Na wierzch dajemy kawałeczki herbatników. 

Pieczemy w rozgrzanym piekarniku do 180st C przez ok. 20-25 minut. 

Muszę przyznać, że pierwsze co zaskoczył mnie zapach muffin po wyjęciu z pieca, mimo to wyszły naprawdę dobre. Nazwałabym je typowo śniadaniowymi, pożywne, ale nie za słodkie.


23 komentarze:

  1. Fajny pomysł, akurat mam zapas herbatników u siebie w kuchni :D

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny pomysł z tymi herbatnikami:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie wyglądają takie wystające kawałki herbatników :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O, cieszę się, że jednak wypróbowałaś przepis. :) Fakt, muffiny nie są zbyt słodkie, bardziej śniadaniowe. Podoba mi się pomysł z herbatnikami i czekam na drugi wariant :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) powiem Ci, że nie spodziewałam się takiego innego smaku i zapachu. Ale były pyszne :)

      Usuń
  5. To może i ja się skuszę na te śniadaniowe muffiny? ; )

    OdpowiedzUsuń
  6. oprócz chleba z mąki żytniej jeszcze nic nie piekłam a zalega mi gdzieś w otchłaniach szafki kuchennej. Właśnie przyszedł na nią czas ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super!:) Nigdy nie wpadłabym na taki pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny herbatnikowy pomysł ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. super pomysł na muffiny z herbatnikami. muszę kiedyś spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  10. świetne te muffiny! z herbatnikami - pysznie brzmi! :)
    akurat mam żytnią mąkę, więc może i ja się na takie skuszę? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu skoro masz mąkę żytnią to koniecznie spróbuj!

      Usuń
  11. łał, wyglądają tak treściwie, no i są z mąki żytniej!

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne muffiny!Muffinom nie mówię NIE!

    OdpowiedzUsuń
  13. nominuję cię do zabawy The Versatile Blogger Award:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Paulinko! Bardzo się cieszę z nominacji!

      Usuń
  14. aaaa! jakie fantastyczne! :)

    a ja dziś z mąki żytniej robiłam naleśniki - koniecznie wypróbuj, zastępując w całości pszenną. :)
    to - zaraz po tych z mąki razowej pszennej - moje ulubione, takie 'konkretne'. xD

    OdpowiedzUsuń
  15. Te herbatniki wyglądają obłędnie :-) Fajne zastosowanie dla mąki żytniej!

    OdpowiedzUsuń
  16. Od razu musiałabym upiec podwójną porcję znając życie ;-)



    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  17. Dzisiaj wypróbowałam przepis ... mąka żytnia razowa + kakaowe herbatniki :) wyszło super, przepyszne. Zniknęły w mgnieniu oka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę! Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  18. dzisiaj upiekłam MUFINY wg tego przepisu z małymi modulacjami - dałam cukru trochę mniejszą porcję (2 łyżki)... dałam w foremki mniej ciasta więc wyszło 10 sztuk, natomiast dośrodka półowy dałam miniciasteczka z polewą czekoladowa a do reszty dałam żurawinę suszoną. Razem z mężem od jakiegoś czasu nie możemy jeść nic z mąki pszennej więc to jakaś odmiana w przepisach...
    Wyszły super !!! Są pyszne, treściwe, zdrowe i ładnie wyglądają :)
    DZIĘKI WIELKIE ZA PRZEPIS :)

    OdpowiedzUsuń