środa, 5 września 2012

Mini chlebek

W minioną sobotę wzbogaciłam się o kolejne akcesoria kuchenne, tym razem kupiłam 4 małe foremki.

Postanowiłam upiec mały chlebek, który idealnie się nadał do przetestowania pasty sardynkowej Edith.


Składniki:
2,5 szklanki mąki pszennej
2 łyżki cukru
łyżeczka soli
3 łyżki oliwy z oliwek
3,5g suszonych drożdży
1/2 szklanki wody

jajko

Zestaw czterech foremek - tk maxx 19,90zł







Na początek łączymy pół szklanki mąki z wodą, łyżką cukru i drożdżami, dokładnie mieszamy i zostawiamy na 15 minut.

Po piętnastu minutach kiedy nasz zaczyn lekko wyrośnie dodajemy 3 łyżki oliwy, drugą łyżkę cukru, sól i szklankę mąki. Wszytko zagniatamy. Kiedy ciasto strasznie się klei podsypujemy mąką, która pozostała (szklanka), robimy to jednak powoli, cały czas zagniatając, aby nie nasypać jej za dużo. ( Ja oczywiście wsypałam od razu dwie szklanki, więc później musiałam dodać ociupinkę ciepłej wody).

Foremki natłuszczamy oliwą, ciasto dzielimy na 4 kuleczki i wkładamy do naszych blaszek. Zostawiamy na godzinę w ciepłym miejscu i przykrywamy szmatką. 

Gdy chlebki pięknie wyrosną, smarujemy je roztrzepanym jajkiem i wsadzamy do rozgrzanego pieca do 180st C na ok. 30 minut.

23 komentarze:

  1. Jaki fajniusi!!! Ja chcę takie foremeczki!!! Nie był za słodki z dwoma łyżkami cukru? Pewnie pyszniusi jak bułeczka!

    OdpowiedzUsuń
  2. cudne puszyste chlebusie:) rozpłynęłam się na ich widok!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne foremki :) I piękny chlebek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne te mini chlebki, takie apetyczne... <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne foremki idealne żeby piec właśnie chlebek ponieważ nie zawsze każdy chce piec taki duuuuuży :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie ma to jak świeży chlebek..:) !

    OdpowiedzUsuń
  7. Fpremki wspaniałe! Pyszniutkie chlebusie!!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne maleństwa, i wyglądają tak pyszniutko :)

    OdpowiedzUsuń
  9. hee ;D ja też zaopatrzyłam się w kilka ładnych rzeczy będąc wczoraj przelotem w galerii :) Lubię wypieki w wersji mini!

    OdpowiedzUsuń
  10. Może słabo kumam ale czy pisałaś gdzie kupiłaś te foremki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bida z nędzą w Płocku nie uwidisz. A w Warszawie to gdzie tego sklepu szukać? Podobno tam są końcówki serii ale ciuchowe?...

      Usuń
    2. Są końcówki ciuchowe, zabawkowe, kuchenne, akcesoria do domu :) Jest wszystko! W Warszawie z tego co widzę na stronie sklep jest w Blue City i D.T. WARS&SAWA przy Marszałkowskiej. Jakby Cię interesowały inne miasta to tutaj masz link http://www.tkmaxx.pl/o_nas/sklepy/

      Usuń
    3. Dzięki, przepraszam za gapowe. Foremeczki są o tyle super, że można zrobić jedną bazę i do każdej części dodać inne dodatki. Moi chłopcy lubią chleb z suszonymi pomidorami a nie lubią oliwek, za którymi ja przepadam. Do trzeciej dodałabym morele i suszone śliwki. I mam wtedy wszystko naraz!

      Usuń
    4. Masz rację Kasiu, do takich rozwiązań są idealne. A połączenie śliwek z morelami strasznie mi się spodobało! :) Będę musiała coś takiego przygotować!

      Usuń
    5. Nie podpowiadam, czekam na Twoją interpretację a polecam. Pozdrawiam.

      Usuń
  11. Ale fajne wyszły Ci te małe chlebki :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. wyglądają tak uroczo,że szkoda by mi było zjeść... ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Chlebek bardzo dobry robilam na swieta wielkanocne super przepis i chlebek bardzo mieciutki i tani

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że chlebek smakował :) Pozdrawiam świątecznie :)!

      Usuń