czwartek, 20 września 2012

Mini burgery drobiowe

Nie ukrywam, hamburgery i inne kanapki lubię BARDZO!!
Dziś prezentuję, swoje własne kanapki.
Przepis na bułeczki zaczerpnęłam z bloga kolorowa kuchnia.


Składniki (16 sztuk)
Bułki
1 i 1/4 szklanki mleka
1/3 szklanki oleju
3 i 3/4 szklanki mąki pszennej
1/4 szklanki cukru (tu wszyscy, którzy jedli stwierdzili, że bułeczki były za słodkie)
1 łyż soli
3 łyżeczki drożdży instant
+
odrobina mleka do posmarowania bułeczek z wierzchu
Mięso
podwójna pierś z kurczaka
sól
pieprz
odrobina octu balsamicznego
+
odrobina oleju do smażenia
Dodatki
4 plastry sera
16 plasterków ogórka
16 wykałaczek
keczup







Łączymy wszystkie składniki na bułeczki. Zagniatamy, aż uzyskamy jednolite ciasto. 
Następnie odkładamy na godzinę w ciepłe miejsce, by ciasto wyrosło.

Po godzinie, formujemy z ciasta 16 bułeczek i układamy je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Pozostawiamy na ok.45minut do wyrośnięcia.

Kiedy bułeczki wyrosną, smarujemy z wierchu mlekiem i wkładamy do rozgrzanego piekarnika do 190st C na ok. 15-20 minut - aż bułki się zarumienią. ( ja po 15 minutach, jeszcze raz posmarowałam bułki z wierzchu mlekiem). 


Mięso z kurczaka pokroiłam na małe kawałeczki i zblendowałam (z blendera poszły dymy i niemiłe zapachy, więc upewnijcie się, że Wasz blender sprosta takiemu zadaniu, ewentualnie mięso, można puścić przez maszynkę  - jeśli ktoś takową posiada).

Zmielone mięso doprawiamy solą i pieprzem oraz odrobiną octu balsamicznego i mieszamy.
Formujemy 16 kuleczek.

Gdy bułeczki przestygną rozkrajany je i zabieramy się za smażenie mięsa.
Przed wrzuceniem 'kurczaka' na rozgrzaną patelnię, rozpłaszczamy kulkę widelcem. Smażymy po kilka minut z każdej strony, tak by mięso się zarumieniło.

Każdy plasterek sera kroimy na 4 części. Układamy na bułce, następnie dajemy ciepłe mięso, a na wierzch ogórka i 'bułkową czapę'. By burger się nie rozleciał nabijamy go na wykałaczkę. 
Gotowe burgerki wsadzamy do pieca na ok.10 minut (180st C), by roztopił się ser i całość lekko się zagrzała.


Upieczonego burgera najlepiej spałaszować z keczupem! 

21 komentarzy:

  1. Wygląda i brzmi fantastycznie. Lada moment spróbuje

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja za to przyznaję, że nie przepadam za burgerami, przejadły mi się dawno temu... Niemniej, Twoja wersja wygląda sto razy bardziej apetycznie niż "kapcie" z Mcdonalda, wiec skusiłabym się :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja burgery też bardzo lubię, szczególnie jeśli są cheeseburgerami - tak jak u Ciebie:) Ja pewnie dodałabym jeszcze kawałek pomidora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A widzisz Marto, o pomidorku myślałam. Ale w 'mojej' biedronce zabrakło pomidorków koktajlowych. A jeśli chodzi o zwykłe, to bałam się, ze będą za duże :)

      Usuń
  4. Ale fajne ! :) uwielbiam cheeseburgery, więc to idealna wersja dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny pomysł na małą przekąskę:)

    OdpowiedzUsuń
  6. wspaniałe, naprawdę urocze :)

    OdpowiedzUsuń
  7. cudowne mini cudeńka! *.* jesteś mistrzynią w ich robieniu!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakie maleństwa :) Bardzo lubię domowe hamburgery, ale nie wiem czy miałabym cierpliwość na robienie takich malutkich.

    OdpowiedzUsuń
  9. słodziutkie choć na wytrawnie;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wsunąłbym kilka sztuk :) Lubię smarowanie pieczywa mlekiem zamiast jajka, bo wychodzi taka fajna skórka, taka w sam raz, bo z jajecznej glazury czasem wychodzi jak dla mnie zbyt ciemna i błyszcząca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi zawsze szkoda jajka, by smarować pieczywo ;) Jajko (białko) to tylko do pierniczków :) A mleka jest pod dostatkiem.

      Usuń
  11. Jakie cudowne maluchy :-)
    Zapisuję do spróbowania, bo wyglądają obłędnie :-)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam! Mam nadzieję, ze uda Ci się wypróbować i że będą smakowały!

      Usuń
  12. urzekasz mnie tymi nimi - wersjami, wiesz o tym? ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. mm, marchewkowe - pycha!
    u mnie będzie chyba cynamonowe, z jabłkami i miodem :)

    OdpowiedzUsuń
  14. rewelacja...wyglądają świetnie ! pyszka! pewnie bym wrypała z 10 hih xD

    OdpowiedzUsuń
  15. Miniaturowe burgery, super pomysł! Pychota:)

    OdpowiedzUsuń
  16. haha :D świetnie! takie cudowne małe burgery to na pewno hit na każdą imprezę ;)

    OdpowiedzUsuń