piątek, 14 września 2012

Kruche motylki

Posłużyłam się przepisem z magazynu 'Dekoracja Ciast', pozmieniałam pod siebie i o to co wyszło :)


Składniki (20 ciastek)
Ciasto
125g margaryny
100g cukru
250g mąki pszennej
jajko

Zdobienie
barwnik fioletowy
barwnik zielony
białko z małego jajka
100g cukru pudru
odrobina cukrowych perłek

Foremka z gazety 'Dekoracja Ciast'











Do garnka wrzucamy miękką margarynę, jajko i cukier. Wszystko razem miksujemy na jednolitą masę.
Następnie dodajemy przesianą mąkę i zagniatamy ciasto.
Gotowa kulę z ciasta obwijamy w folię spożywczą i wkładamy na ok. 1h do lodówki.

Po godzinie rozwałkowujemy kulkę na placek grubości 5mm i wycinamy motyle.

Ciastka układamy na blaszkach wyłożonych papierem do pieczenia.
Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180st C przez ok.15 minut.

Kidy ciastka się upieką i przestygną możemy zabrać się za robienie lukru i dekorowanie.
Cukier puder miksujemy z białkiem, aż uzyskamy gęstą białą masę.
Gotowy cukier dzielimy na dwie części i do każdej dajemy odrobinkę barwnika (ja zamaczam delikatnie końcówkę wykałaczki, wsadzam do proszku z barwnikiem, a następnie do lukru) i mieszamy, aż kolor będzie jednolity.

Z papieru do pieczenia robimy dwa rożki (ja do rożków zamocowałam końcówki cukiernicze - wąską i szerszą). 

Teraz tylko pozostaje nam dekorowanie! Napełniamy rożki. Cieńszą końcówką zaznaczamy krawędzie, natomiast szerszą wypełniamy środek (lukier którym wypełniamy środek powinien być bardziej rozcieńczony. Ja o tym zapomniałam więc zrobiłam wzorki, a tylko dwa motylki wypełniłam :)).


27 komentarzy:

  1. po prostu piękności Głodomorku! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale urocze :) Wiesz, przywołałaś mi wspomnienia z dzieciństwa, bo identyczne ciasteczka robiłam kiedyś z mamą...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się, że mogłam przywołać takie miłe wspomnienia :)!

      Usuń
  3. Śliczne:) Też mam te foremki, wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Motylem jestem? Jakoś letnio się zrobiło - tak trzymać:)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja się do nich zabrać nie mogę ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czekałam na efekty zakupu gazety!! Ślicznie Ci wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, ze niedługo będę mogła zaprezentować kolejne efekty :)

      Usuń
  7. piekne:) małe cudeńka wyczarowałaś!

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczne!
    Gratuluję Ci cierpliwości Głodomorku, bo wiem ile czasu potrzeba, by wyczarować takie ozdobione lukrem ciasteczka ;-)
    Mistrzowskie są, nie ma co :)

    Pozdrawiam Cię serdecznie,
    E.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękności *-* Chyba i ja zakupię te śliczne foremki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem ze swoich bardzo zadowolona, a na blogach coraz więcej inspiracji na ich zastosowanie :)

      Usuń
  10. wow jak z gazetki, przepięknie Ci wyszły

    OdpowiedzUsuń
  11. Super Ci wyszły! Też mam je w planach, ale jeszcze się za nie nie zabrałam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne, kolorowe motylki ! Wyglądają jak z bajki !

    OdpowiedzUsuń
  13. cudowne, chcialabym umiec take pieknie dekorowac. perfekcyjne.

    OdpowiedzUsuń
  14. Śliczne te motylki! Wyglądają na bardzo słodkie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. o jakie cudne Ci wyszły! z foremek na pewno skorzystam, ale do lukrowania mam za słabe nerwy :) tym bardziej podziwiam Twoje :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Czy tylko ja zauważyłam że w składnikach na ciasto nie ma mowy o jajku? Na tę porcję jak się domyślam jedno wystarczy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak! Już poprawiam błąd w przepisie. Pozdrawiam ciepło! :)

      Usuń