środa, 12 września 2012

Dekoracja Ciast. Warto?

'Dekoracja Ciast'
Liczba stron: 20
Liczba przepisów: 6



Moje pierwsze wrażenie: Kiedy zobaczyłam reklamę w telewizji od razu zaczęłam szperać w internecie. 

Cena: 4,90zł / Mój entuzjazm opadł zaraz gdy zobaczyłam cenę kolejnych numerów.
Nr 1 jest stosunkowo tani - 4,90zł, za nr 2 zapłacimy już ciut więcej - 9,90zł, natomiast za wszystkie kolejne 'jedyne' 14,90zł.

W sumie nie było by w tym nic strasznego gdyby nie to, że Dekoracja Ciast ma ukazywać się co tydzień! Miesięcznie więc, nie biorąc pod uwagę dwóch promocyjnych numerów zapłacimy - 59,60zł.
Jeszcze bardziej przeraziła mnie informacja, że numerów ma być aż 90... Co daje nam łącznie 1326zł za całą kolekcję. Dla mnie trochę dużo - tym bardziej, że obecnie mam dwie inne prenumeraty.


Gdzie kupić?
Tu pojawia się kolejny problem...
Na stronie możemy odnaleźć listę kiosków w których najprawdopodobniej znajdziemy to cudo (W moim mieście jest to 21 punktów).

By zdobyć czasopismo musiałam odwiedzić 3 kioski.
- w pierwszym Pani nie wiedziała o czym mówię.
- w drugim wszystko się sprzedało.
- w trzecim (hura!) się udało :)

lista sklepów / blogerki informują, że zakupiły w empiku i in medio.

Innym wyjściem jest prenumerata, na dosyć ciekawych warunkach, nie jest płatna z góry. W sumie nigdy się z taką nie spotkałam. W każdej chwili można z niej zrezygnować. W każdej przesyłce otrzymujemy dwa numery. Przy 1, 5 i 10 przesyłce dodatkowo otrzymujemy prezenty. 
Gazetownik, fartuch z rękawicą oraz w ostatniej pistolet do ozdabiania ciast.

Dodatki
Z pierwszym numerem otrzymamy dwie różowe, aluminiowe foremki w kształcie motylków oraz tekturową paterę po przejściach.
Mimo tego, że moje 'prezenty' są lekko poharatane i pogniecione i tak jestem z nich zadowolona jak za tą cenę.





Od strony merytorycznej
Tygodnik ma 22 strony, jest pięknie ilustrowany w pastelowych kolorach - chociaż niosąc przez miasto ogromny karton z gazetą poczułam się jakbym niosła gazetę dla małej dziewczynki :).

Wydanie zawiera 5 przepisów, plus przepis na lukier królewski oraz 3 instruktaże dekorowania. Ponadto możemy poczytać o różnych rodzajach lukrów, wykrawaczkach i znaleźć kilka inspiracji.



Ogólnie za dużo nie ma, ale gdyby ktoś chciał wypróbować wszystkie przepisy to tygodnia mogło by zabraknąć. Osobiście podoba mi się to, że nie ma więcej informacji - ponieważ i tak więcej bym nie była w stanie wypróbować.

Czy warto zakupić?
Cały magazyn bardzo przypadł mi do gustu, mam zamiar wypróbować dwa pomysły zawarte w pierwszym numerze. 
Jeśli chodzi o zakup kolejnego, to zakupiłabym go z przyjemnością. Dla mnie największym minusem nie jest nawet cena, ale częstotliwość wydawania kolejnych numerów.
Zastanawiam się jeszcze na czym najbardziej zależało by mi przy zakupie kolejnych numerów, na magazynie czy prezencie? A jeśli na prezencie, to może lepiej te 1326zł zainwestować w coś solidniejszego?

Mimo to pierwszy numer za 4,90zł polecam, choćby dla uroczych foremek warto!

45 komentarzy:

  1. Hmm, stosunkowo drogi magazyn, jak na taką ilość numerów. Może będę czekać, aż będzie jakiś naprawdę fajny dodatek. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również analizowałam sens zakupu tego magazynu, raczej pozostanę przy wybranych tylko numerach, bo dodatki zapowiadają się ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja kupiłam pierwszy numer i podobnie jak Ty, jestem dość zadowolona. Fakt faktem, że cena kossmiczna dlatego już dzisiaj wiem, że wszystkich nr nie kupie. Na pewno sięgnę po drugi nr ze względu na prezent (3 tylki i 3 rękawy cukiernicze) oraz zapowiedziane ciekawe dekoracje. Co do reszty, zobaczymy. Wprawdzie nie doczytałam, że gazeta ma wychodzić co tydzień, bo drugi nr ukaże się dopiero po 2 tygodniach od poprzedniego, ale skoro tak piszesz :) Pozdrawiam i życze ciekawej lektury...
    PS. Lukier królewski wyszedł mi idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja po drugi numer tez zamierzam sięgnąć :) Pozwoliłam sobie zerknąć jeszcze raz na stronę magazynu, by się upewnić co do częstotliwości ukazywania się : 'Numer 1. już w kioskach 22.08.2012, numer 2. będzie w sprzedaży 19.09.2012, numer 3. ukaże się 03.10.2012, numer 4. będzie w sprzedaży 17.10.2012, numer 5 będzie w kioskach od 31.10.2012. Kolejne numery będą ukazywać się co tydzień w środy.' Czyli dopiero od 6 numeru co tydzień :)

      Usuń
  4. Rzeczywiście- dość drogo się to przedstawia, ale kupno tylko wybranych numerów może być rozwiązaniem. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Też mam, najlepiej szukać w Empikach :) Cena była do przewidzenia, zazwyczaj tak jest z tymi seriami - pierwszy numer dość tanio, a kolejne już 10zł więcej.
    Zamierzam kupować wybrane numery tzn. ciekawe prezenty albo artykuły. Tak naprawdę większość tych informacji znajdzie się w sieci ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też racja Kasiu, że większość informacji z gazetki można znaleźć w sieci. A to, że w empikach i innych sklepach można dostać to nie wiedziałam. Myślałam, ze obowiązuje tylko lista kiosków (co wydawało mi się śmieszne).

      Usuń
  6. Ja mój numer dostałam w In medio, generalnie podoba mi się forma tej gazetki, jednak wszystkich numerów na pewno nie kupię, mam już wybrane numery i mam nadzieję, że będą dostępne w kioskach. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze wiedzieć, że w in medio też można dostać, dziękuje za informację.

      Usuń
  7. A mi to nawet dwie takie kolekcje nie pomogą, bo ze mnie jest mega lebiega jeśli chodzi o dekorowanie :) dlatego tylko patrzę i zazdroszczę w kuchni własnej z musu preferując styl rustykalny.... :). Faktycznie dość drogo, choć nauka musi kosztować :P pozdrawiam kami

    OdpowiedzUsuń
  8. Też się skusiłam. Raczej tak jak, Przedmówczynie będę kupować wybrane numery, nie tylko ze względu na cenę, ale przede wszystkim dlatego,ze raczej nie starczy mi czasu żeby wszystko wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. widuje go u mnie wszedzie w miescie, ale jakos nie myslalam zeby kupic ;d

    OdpowiedzUsuń
  10. magazyn miałam w ręce w Empiku, ale nie wzięłam. Nie przekonały mnie te dwie foremki. Kupię jak mi będzie odpowiadał dodatek

    OdpowiedzUsuń
  11. Hmmm. Jak poleciała reklama w TV, to Mąż mówi do mnie - coś dla Ciebie. Ale pomyślałam sobie: co jest w tym wydawnictwie takiego, czego nie możnaby znaleźć na wspaniałych blogach wspaniałych dziewczyn co i pieką i dekorują... I stwierdziłam, że nie kupię. A 1326 zlotych przeznaczyłabym na KitchenAid Artisan w kolorze miętowym... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest myśl Dominiko! I racja, że wszystko da się znaleźć na blogach.

      Usuń
  12. Dziewczyny piszecie w większości, że będziecie kupować wybrane numery. Ja nie mam żadnego doświadczenia z Deagostini i innymi takimi 'hobbystycznymi' wydawnictwami. Myślicie, ze kolejne numery będą ukazywały się normalnie w sklepach?

    OdpowiedzUsuń
  13. Może sie skuszę na ten magazyn, myślę, że dla takich foremek warto zapłacić te 4,90 zł

    OdpowiedzUsuń
  14. Widzę, że takie wydawnictwa rosną ostatnio jak grzyby po deszczu. Ja się skusiłem na Ale pychota, z silikonowymi foremkami do muffinek za 6,95 i do tarty za 9,90. O ile formy są super, to gazetka jak dla mnie fatalna, 5 przepisów to tyle co nic. I oczywiście każdy kolejny numer coraz droższy.
    Dekorację ciast chyba sobie odpuszczę, bo za rzadko piekę, żeby inwestować tyle w ozdabianie ;) Poza tym takie zabawy strasznie uzależniają, a ja i tak już za dużo czasu poświęcam jedzeniu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja, chyba gotowanie/pieczenie stało się bardzo modne!? A wydawcy zauważyli w tym dobry interes :)

      Usuń
  15. no nie wiem... nie jestem przekonana do takich akcesoriów z gazet jakoś... widziałam u mnie w kiosku (a to Ustka przecież) ale stwierdziłam, że wolę wydać trochę więcej i kupić COŚ co zaplanuję, co sobie wymarzę itp, a nie ograniczać się do gazetowych, standardowych wzorków... jak się wyposażać to konkretnie, na wiele lat. A dekorowanie ciast - kupię sobie jakąś dobrą książkę np. w empiku albo poszperam po internecie i na pewno taniej mi wyjdzie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całkowicie się zgadzam z Tobą Olu, wolę zapłacić ale za coś trwalszego a nie papierową paterę. Fakt gazetka kusi kolorami, obejrzałam, ale się nie zdecydowałam.

      Usuń
  16. Masz racje Olu, też pomyślałam o tym, że za kilka takich gazet mogę kupić naprawdę dobrą książkę o dekoracji ciast. Pierwszy numer skusił mnie ceną, ale chciałam też dokładnie się przyjrzeć co jest w środku, bo lubię takie nowości :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Z ciekawości zajrzałam na allegro. Wystarczy wpisać 'cakes' i wyskakują 4 strony wspaniałych książek (angielskojęzycznych) o ciastach i dekoracji w przedziale cenowym mniej więcej 60 - 100 złotych (także i nieco droższe, ale jakie szałowe, np. Mich Turner i jej szalone cuda). O większości z tych pozycji można przeczytać recenzje w sieci i wybrac coś wyjątkowego. Moim osobistym zdaniem wydawnictwa kioskowe nie kierują się tym, czym autorzy książek, prawdziwą pasją. Wydawnictwa chcą zarobić pieniądze na bieżącym trendzie. Ja bym starannie wyszukała i kupiła porządną książkę, która w odróżnieniu od cienkich gazetek, ładnie oprawiona i solidna zajęłaby należne miejsce w kuchennej mini-biblioteczce. Miłego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dominiko już włączam allegro i biorę się za przeglądanie :) Mam nadzieję, że znajdę coś idealnego dla mnie!

      Usuń
  18. Ja się strasznie napaliłam na tą gazetkę, ale chyba dlatego, ze brakuje mi tego typu pozycji na naszym rynku - przeważnie temat zdobienia jest mocno pomijany, a jeśli nawet chcemy sami coś ozdobić to fajnych foremek do Muffinek czy pastelowych barwników musimy szukać po ebayach i innych. Ale fakt - pełna prenumerata to dużo. Śmieje się tylko, że to na coś pożytecznego a np. na papierosy idzie więcej (jeśli ktoś pali);), ale to takie zboczenie;).

    OdpowiedzUsuń
  19. Właśnie myślałam o tym wczoraj, ale nie mogłam znaleźć w necie. Ciekawe. Może lepiej dobra książka lub kurs? :P Jednak 5 zł za foremki takie to chyba fajna sprawa:)

    OdpowiedzUsuń
  20. bardzo ciekawa recenzja, mnie osobiście pomogła podjąć decyzję, pozdrawiam
    GastroMonia
    www.gastromonia.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  21. No to teraz narobiłaś- zafundowałaś mi bieganie po kioskach :)

    OdpowiedzUsuń
  22. planuję to zakupić ;p dzięki za fajne info

    OdpowiedzUsuń
  23. też kupiłam pierwszy numer, nie ukrywam, że głównie ze względu na te motylki :) co do dostępności - w mojej mieścinie w każdym kolejnym kiosku był dostatek numerów, w przeciwieństwie do 'ale pychoty'... na pewno kupię jeszcze kilka numerów, ale tylko ze względu na dodatki (czekam na stempelki do ciastek)

    OdpowiedzUsuń
  24. Pierwszy numer również kupiłam z czystej ciekawości,ale masz rację wychodzi drogo.. A jakie gazetki inne kupujesz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kamciss prenumeruję 'Kuchnię' i z całkiem innej beczki - 'Architekturę'. Natomiast zdarza mi się sporadycznie kupić 'Polska gotuje' i 'Moje gotowanie' :)

      Usuń
  25. Fajnie, że zmierzyłaś się z tym tematem od kilku stron. Mnie to strasznie irytuje w tego typu kolekcjach, że następne numery są coraz droższe, ale myślę, że może kupię któryś numer, jak zobaczę interesujący dla mnie gadżet i o odpowiedniej jakości :)

    OdpowiedzUsuń
  26. W empiku myślę można znaleźć je bez problemu. Pierwszy numer był tani. Paterka i foremki więc fajnie i wzięłam bez wąchania :) Ale ciekawa jestem dalej jakie będą dodatki bo tylko to mnie interesuję. Przepisy i inspiracje można znaleźć na waszych blogach i jest to naprawdę o wiele tańsze :)

    OdpowiedzUsuń
  27. ehh a mi się nie udało dostać :/ co za pech..

    OdpowiedzUsuń
  28. jednak udało mi się dostać !!^^ kupię następny numer również, ale nie wszystkie mam zamiar kupić..będę wybierać dobie te ciekawsze

    OdpowiedzUsuń
  29. Pomocy nigdzie nie mogłam znaleźć jeśli ktoś ma możliwość wysłania mi takiej gazetki (oczywiście zapłata , i pokrycie kosztów przesyłki ,) będe wdzięczna andzelikaf12@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  30. Witam Panie Potrzebuje nr2 jeżeli któraś by dostała go w ręce to proszę o kontakt aniak_26@wp.pl byłabym wdzięczna.Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Witam a czy ktoś wie jaki dodatek będzie w 5 numerze ??
    Może znacie stronę na której są wyszczególnione numery gazet z dodatkami
    wszystkich numerów nie chcę kupować a nie chciała bym przegapić jakiegoś fajnego dodatku??
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam w piątym numerze mają być trzy szablony i wykrawaczka w kształcie serca. Na fb opublikowali listę dodatków do numeru 20. O tu https://www.facebook.com/photo.php?fbid=479303108758354&set=a.456696897685642.99152.447138621974803&type=1&relevant_count=1 . pozdrawiam!

      Usuń
  32. Ja mam 13 lat i kupilam nr 1,2,6, i jak naradzie jestem z nich zadowolona , nie kupuje każdych numerów , tylko patrzę co morze mi się kiedyś przydać ( chciałabym kiedys otworzyć może własną cukierni ) ,patrze też czy już je mam w domu :-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  33. Mam 14 lat i zamówiłam sobie prenumerate juz mam 9 numerów. Napewno nie kupie wszystkich numerów, bo 'cienko' u mnie z kasą ale jestem zadowolona. xD

    OdpowiedzUsuń
  34. a ma ktoś nr 24?? Nie mogę go znaleść w kioskach:( Wystarczył by mi tylko skan... Mam wszystkie wcześniejsze więc jak coś mogę użyczyć skanu;] Jeśli ktoś posiada to prosze o kontank: szczurekmk@interia.pl
    Czekam z niecierpliwością.

    OdpowiedzUsuń
  35. Na tym Chomiku jest mnóstwo poradników nt dekoracji tortów i babeczek: http://chomikuj.pl/Libria/Dekorowanie+ciast*2c+Dekorowanie+babeczek

    OdpowiedzUsuń