piątek, 21 września 2012

Ciasto lekko marchewkowe

Ciasto marchewkowe polubiłam od razu, gdy pierwszy raz je spróbowałam. Nie piekę go jednak często, bo  jak dla mnie, sprawia wrażenie bardziej pracochłonnego - choć w rzeczywistości wcale tak nie jest.

Korzystałam z przepisu z 'Gotowanie krok po kroku.Ciasta i desery' M.M-Moreno, choć musiałam go odrobinę od cukrzyć i dałam zdecydowanie mniej marchewki, ponieważ akurat w lodówce była jedna sztuka :).


Składniki:
180g mąki pszennej
150g cukru pudru
1 łyżeczka sody
1 łyżeczka przyprawy korzennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
jabłko
120g startej marchewki
150ml oleju
3 jajka









Do miski wsypujemy wszystkie suche składniki (mąkę, sodę, proszek do pieczenia, sól i przyprawę korzenną) i mieszamy. 

Do drugiej miski wbijamy jajka i 'rozbijamy' je trzepaczką. Następnie dodajemy cukier i mieszamy, aż uzyskamy gładka masę.  Do masy wlewamy olej i dalej mieszamy. Masę wlewamy do suchych składników i mieszamy łyżką, aż uzyskamy jednolitą konsystencję.

Gdy masa jest gładka powoli dodajemy marchewkę i ucieramy na (grubych oczkach) jabłko. Całość mieszamy tak, by marchewkowe i jabłkowe wiórki równomiernie rozprowadziły się w cieście.

Nagrzewamy piekarnik do 180st C.

Masę przekładamy do podłużnej formy (25 cm długości) wyłożonej papierem i wsadzamy do pieca na ok. 55 minut.

12 komentarzy:

  1. Głodomorku, przez Ciebie staję się głodna. ;) To ciasto na pewno jest pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  2. mam ochotę porwać Ci kawałeczek tego ciasta! uwielbiam marchewkowe :) Twoje musi być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Hehe, wersja jednomarchewkowa... U mnie w lodówce paczka marchewek już czeka... X dni na ciasto mocno marchewkowe. Nie ma bata, dziś albo jutro powstanie. Tym bardziej, że chciałam zrobić do niego frosting i w końcu pobawić się barwnikami, które w amoku kupiłam po Twoim poście z kolorowymi bezikami. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam Dominiko na twoją mocną wersję :) Aż boję się pomyśleć co to będą za cudne zdjęcia!

      Usuń
  4. Jakie świetne to ciasto i do tego w uproszczonej wersji- mniej marchewek do obierania :D Również chętnie porwę kawałeczek na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, mniej do obierania to zdecydowanie duży atut tego ciasta :)

      Usuń
  5. jak cudownie wygląda ta marcheweczka w cieście:) uroczo! lubię takie warzywne ciacha

    OdpowiedzUsuń
  6. i tak świetnie Ci wyszło to ciasto ;) wygląda na takie lekko chlebkowe

    OdpowiedzUsuń
  7. O tak ciasta marchewkowe są znakomite, Twoje jest rewelacyjne i przepysznie wygląda !!!

    OdpowiedzUsuń
  8. brzmi zdrowo, a wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ciasto marchewkowe w każde święta *_*

    my dopiero zaczynamy, ale zapraszam -> http://crunchybaguette.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam wszelkie wypieki z marchewką, moje ostanie muffiny takie były :)

    OdpowiedzUsuń