sobota, 8 września 2012

Ciasto cynamonowo jabłkowe z zakalcem

Tak sobie dziś namieszałam no i wyszedł zakalec.
Wydaje mi się, że z powodu dodatku jabłka w masie, ale jak było naprawdę to do końca nie wiem. 

Przepis postanowiłam jednak opublikować po przeczytaniu przepisu zakalec z rodowodem
Tym bardziej, że jabłka pięknie prezentowały się z korą cynamonu na zdjęciach.

Zakalec był smaczny, no ale mimo wszystko jak komuś do szczęścia nie jest potrzebny, to przepis odradzam i zostawiam Was ze zdjęciami.


Składniki (4 foremki):
200g mąki pszennej
120g cukru
100g masła
2 łyżki cynamonu
kora cynamonu
2 jajka
3/4 szklanki mleka
szczypta soli
2 jabłka







W rondelku podgrzewamy mleko z cukrem, korą cynamonu i łyżeczką mielonego cynamonu. W innym garnku roztapiamy masło. Czekamy aż obydwie mieszaniny przestygną. 
Mąkę łączymy z solą i wlewamy masło oraz mleko (wyjmijmy korę cynamonu). Na koniec dodajemy jajka, druga łyżeczkę cynamonu i miksujemy mikserem.

Obieramy jedno jabłko i kroimy je na drobne paseczki lub kostkę. Wrzucamy do masy i mieszamy łyżką.

Drugie jabłko kroimy na księżyce (ja nie obrałam ze skórki).

Napełniamy foremki do 3/4 wysokości a na wierzchu układamy jabłka.

Ciastka pieczemy w 180st C przez 30-40 minut.

19 komentarzy:

  1. Zakalce są pycha :) A Twoje naprawdę ładnie się prezentują.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pięknie :) Ciasta z owocami już tak mają, że czasem lubią skończyć się zakalcem ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czasem nieważne, że zakalec. Ważne, że smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. nie wiem, czy się skuszę, ale zdjęcią pycha. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam, ciasto wygląda bardzo apetycznie :), a zakalce też są dobre :)...

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja zakalca akurat nie lubię, ale znajdą się tacy to się zachwycą. Za to z chęcią podziwiam widoki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w sumie też wolałabym aby zakalca nie było - bo nie jest moim numerem jeden, no ale jak już jest to nic nie poradzę :):)

      Usuń
  7. Nie widzę zakalca, a wygląda bardzo smacznie i zachwycająco :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jaki zakalec, kobieto?! Nie widać (:)) nie słychać! Kto to potwierdzi, gdzie zdjęcia?! :)))

    OdpowiedzUsuń
  9. wygląda pieknie! w życiu nie powiedziałabym, że to zakalec!:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Phi co tam jakiś zakalec... I tak przepadam za Twoimi wypiekami, i żaden zakalec mi niestarszny! :P Mam ochotę na takie jesienne ciasto, z cynamonem... <3

    OdpowiedzUsuń
  11. zakalec rzecz ludzka :) szkoda, że nie dałaś zdjęć przekroju :D

    OdpowiedzUsuń
  12. jakie piękne foremki ! :) mogę spytać gdzie zakupione?

    OdpowiedzUsuń
  13. tk maxx :) Ale w sumie kupowałam je dosyć dawno i dużo tego nie było :)

    OdpowiedzUsuń
  14. ..uwielbiam takie jesienne zestawienia cynamonowo- jabłkowe...Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie mam pojęcia, od czego robią się zakalce. ostatnio robiłam ciasto z trzema jabłkami w środku, i zakalca nie było. A zwykła ucierana babka skończyła się... No, wiadomo czym ;)

    I tak wygląda ślicznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to już chyba jest z tymi zakalcami, raz są a raz ich nie ma :) Czytałam gdzieś, że zakalec może wyjść wtedy gdy wsadzimy ciasto do zbyt ciepłego piekarnika, wtedy z zewnątrz zrobi się za twarde i w środku nie może się upiec - czy jakoś tak :)

      Usuń
  16. wygląda bardzo apatycznie, a wydaje się banalnie proste :)

    OdpowiedzUsuń