czwartek, 27 września 2012

Biszkopt z kremem budyniowym.

Nie wyszło po mojej myśli, ale było bardzo smaczne :)


Składniki (śr.20cm):
4 jajka
125g cukru
4 łyżki gorącej wody
75g mąki pszennej
75g mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Krem
2 budynie w proszku
1l mleka
kostka masła
kilka kostek ulubionej czekolady

Do skropienia ciasta
1/4 szklanki wody
sok z połówki cytryny
3 łyżeczki cukru



Oddzielamy żółtka od białek. Żółtka miksujemy z cukrem na gładką masę, dodajemy wodę, a następnie proszek do pieczenia i dalej miksujemy. Pod koniec wsiewamy mąkę co jakiś czas uruchamiając mikser. 
W osobnym naczyniu ubijamy sztywną pianę z białek.

Pianę przekładamy do wcześniej przygotowanej masy i delikatnie mieszamy, tak by wszystko ładnie się połączyło.

Wykładamy małą tortownicę papierem do pieczenia i przekładamy do niej ciasto. Pieczemy ok 30-45 min w nagrzanym piekarniku do 180st C.

By zrobić krem musimy przygotować budynie zgodnie z instrukcją z tyłu opakowania. Kiedy Budynie ostygną dodajemy do nich miękkie masło i miksujemy na gładką masę. Masa ma być dosyć gęsta.

Zimny biszkopt rozcinamy na 2 części (ja najpierw nacinam boki nożem, a następnie przecinam całość nitką). Zanim nałożymy krem, skrapiamy spód naszą mieszaniną wody,cukru i cytryny. Przekładamy połową kremu budyniowego. Układamy na masie drugi biszkoptowy krążek, skrapiamy go i nakładamy pozostałą część masy. By przyozdobić ciasto ścieramy na górę naszą ulubioną czekoladę. 

Za ilość zdjęć serdecznie przepraszam, ale miałam małą awarię :)

21 komentarzy:

  1. Czemu wyszło nie po Twojej myśli? Wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda cucu-do-wnie! Jestem fanką Twoich wypieków, naprawdę. Zawsze wyglądają po prostu perfekcyjnie, a jestem pewna, że gdybym ich spróbowała, zakochałabym się w ich smaku :)
    A krem budyniowy pamiętam z dziecinstwa jako ulubiony. Słynne torty mojej mamy... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Whiness! Ja tego kremu spróbowałam całkiem niedawno u mojej babci, również podbił moje serce :)

      Usuń
  3. Uwielbiam i biszkopt i budyń, więc jak dla mnie wyszło idealnie:))

    OdpowiedzUsuń
  4. mm wygląda na bardzo delikatny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Głodomorku,

    Twój tort zdecydowanie pobudza kubki smakowe. Szczególnie w porze śniadania zjadłabym kawałek takiego pięknego biszkoptu :)

    Serdeczności,
    E.

    OdpowiedzUsuń
  6. Puszysty i z pewnością wyśmienity:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Szybko, klasycznie i pięknie :) Takie zimowe ciasto idealne do gorącej herbaty :)

    OdpowiedzUsuń
  8. baaaardzo apetycznie wygląda:) z miłą chęcią bym wpadła na kawałeczek:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale mi się podoba ten krem... <3

    OdpowiedzUsuń
  10. jeśli ten biszkopt nie wyszedł to, to.. to..zaraz, przecież on jest idealny! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biszkopt wyszedł :) Miałam małe problemy z kremem, ale wszystko jakoś się uratowało.

      Usuń
    2. miałam na myśli już całość! :)

      ii głodomorku, gratuluje przejścia do kolejnego etapu w konkursie kuchnia24/7 ! :)
      trzymam kciuki za Ciebie!

      Usuń
  11. niestety skusiłam się i zrobiłam.Klasyka nic specjalnego niestety ładne zdięcie nie zawsze świadczy o smaku ciasta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno nie jest to nic wymyślnego, nie twierdzę, że jest! :) U mnie wszystkim bardzo smakowało szkoda, że Tobie nie podeszło. Pozdrawiam!

      Usuń
  12. U mnie zawsze królowały torty na śmietanie, ale te z kremem budyniowym też lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciasto prezentuje się bardzo puszyście. Chociaż osobiście wolę ciasta z mniejszą ilością masła.

    OdpowiedzUsuń
  14. to serduszko wygląda uroczo:) ogólnie fajne ciacho:D

    OdpowiedzUsuń
  15. Z chęcią spróbuję tak pysznego tortu, z kremem budyniowym musi smakować wspaniale ! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wcale nie wygląda, jakby coś gdzieś nie wyszło. Wręcz przeciwnie - prezentuje się idealnie :)

    OdpowiedzUsuń