piątek, 31 sierpnia 2012

Tęczowe beziki

Od zakupu barwników, staram się z nimi różnych kombinacji. W końcu wreszcie muszę zobaczyć jak to wszystko 'działa'.Wczoraj były kruche ciastka z żółtkiem. Tak więc pozostały białka!

 I tu mam pytanie do Was. Dlaczego moja masa na beziki nie jest wystarczająco gęsta by utworzyć, ładne stożkowate bezy??

Już ostatnio miałam ten sam problem. Tym razem skorzystałam z przepisu Pauliny z kotlet.tv.



Składniki (4 blaszki mini bezików)
2 białka
100g cukru pudru
łyżeczka cukru waniliowego
łyżka mąki ziemniaczanej
barwniki
szczypta soli







Ubijamy białka ze szczyptą soli na sztywną pianę. Gdy jest gotowa stopniowo dodajemy cukier puder i cukier waniliowy i ubijamy jeszcze chwilkę.

Na koniec dodajemy mąkę ziemniaczaną i wszystko razem mieszamy.

Masę dzielimy na tyle części w zależności ile chcemy mieć kolorów. Ja podzieliłam na 4. Do każdej porcji dodajemy odrobinkę barwnika (szczyptę) i mieszamy, aż uzyskamy jednolity kolor.

Z kawałka papieru do pieczenia robimy rożek i nakładamy do niego lukier. Wyciskamy, małe kropeczki na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Pamiętajmy by zachować spore odległości między kropeczkami!!

Nagrzewamy piekarnik do 110st C i pieczemy ok.40 minut.

34 komentarze:

  1. śliczne!
    co do gęstości - ostatnio miałam podobny problem. może masz za ciepło w domu?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ślinka mi cieknie jak na nie patrze :)
    Super extra!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale kolorowe ;) może spróbuj zrobić bezy z samego cukru, bez mąki, możliwe, że to ona powoduje, że bezy "nie chcą stać". Ja też ostatnio robiłam bezy i nawet miały dziubki;) a i jak je wyciskasz na papier to jak duży masz otwór? Bo jak jest mały to ciężko Ci będzie zrobić dziubek, lepiej mieć trochę większy otwór:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Beziki wyglądają super. Jako dekoracja deseru - rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  5. Są cudne! Czy kupiłaś jakiś komplet barwników (możesz podać jakiś namiar/nazwę)? Co do bezy, to z mojego doświadczenia wynika, że aby piana była sztywna i 'formowalna' 1) białka muszą być w temperaturze pokojowej (bez odrobiny żółtka czy wody, która mogłaby się niechcący dostać do nich), 2) pianę należy ubijać z samych białek aż będzie sztywna i gęsta i dopiero wtedy 3) dodawać cukier, ale bardzo małymi partiami, np. po dwie łyżki. Na końcu wszystkie inne dodatki - szczypta soli, nieco octu, mąki ziemniaczanej. Masa bezowa jest wtedy sztywna, że można nożem ciąć! Próbuj, ale i tak te są moim zdaniem fantastyczne - jak na perfekcyjne makaroniki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Barwniki zakupiłam na allegro u tego sprzedawcy http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=22936803 . Dziękuję za dobre rady, będę próbowała dalej! :)

      Usuń
    2. No i poszalałam przez Ciebie! Co prawda na wypiekarnia.pl, ale już niedługo kolory dotrą i do mnie...

      Usuń
    3. Ja też kupuje w wypiekarnia.pl :) Jakoś bałam się zamawiać na allegro :)

      Usuń
  6. wspaniałe, wyglądają jak makaroniki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow, wyszły Ci rewelacyjnie! I te kolory... *-*
    Zostałaś przeze mnie nominowana do Versalite Blogger Award. Zapraszam: http://blissfulbreakfast.blogspot.com/2012/08/kojacy-waniliowy-sernik.html :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mi małe beziki nigdy jeszcze nie wyszły. Spód bezowy - jak najbardziej, ale małe rzadko kiedy chcą utrzymać swój kształt.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne beziki, ja się jeszcze nie przekonałam do ich robienie ponieważ troszkę się boję że nie wyjdą itd. ale tobie gratuluję odwagi i chęci :)

    OdpowiedzUsuń
  10. kolory genialne, a beziki urocze :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie wyglądają, wydaje mi się, że nawet lepiej niż gdyby miały stożek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tomku dziękuję za tą trafną uwagę ;) Mnie również takie się podobają, ale spać po nocach nie mogę przez to że nie potrafię zrobić stożków!

      Usuń
  12. Cudowne, śliczne, delikatne i baaaardzo apetyczne! Też zakupię barwniki!
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Może za mało cukru... i dlatego nie chcą trzymać formy, a może to barwnik? Ja w swoim przepisie na bezy mam tylko białka, cukier puder i odrobinę soli, przy czym na jedno białko jest około 62g cukru, choć przyznaję, że ostatnio robię bezy tylko na oko. Bezy wychodzą zawsze boskie. Zna je już pół Łodzi, bo jak mam za dużo białek, to piekę bezy i obdarowuję znajomych;-) Jakby co to zapraszam po bezowy przepis do mnie :-) A beziki kolorowe wyszły Ci boskie. Najchętniej wszystkie bym Ci zabrała. Nie zostawiłabym ani jednego;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy kolejnym pieczeniu bezików na pewno zerknę do Ciebie :) A upiekę pewno wkrótce, bo stożki nie dają mi spokoju :)

      Usuń
  14. Nominowałam cię do nagrody The Versatile Blogger Award szczegóły na mojej stronie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kamciss dziękuję pięknie za to wyróżnienie!! :)

      Usuń
  15. Beziki są wspaniałe, piękne, kolorowe ! Myślę, że za mało dodałaś cukru :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. ale kolorowo u Ciebie! prześliczne te beziki
    Mam zaszczyt nominować Twój blog do Versatile Blogger Award
    Po szczegóły zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  17. W końcu muszę zakupić sobie te barwniki ;-) Takiej wersji jeszcze nie widziałam ;-)


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajne ! można z nich różne rzeczy wyczarować =)

    OdpowiedzUsuń