sobota, 25 sierpnia 2012

Muffiny owsiane bez jajka i mąki

Wczoraj odniosłam kolejną porażkę kulinarną, tym samym wyczerpałam zapas mąki. 
Do sklepu było mi dziś za daleko, więc szukałam przepisu bez mąki. 
Po przeglądnięciu przepisów na muffiny z pastą z fasoli, prawie się poddałam. 
Skoro nie mam mąki, to fasoli tym bardziej!

Wreszcie znalazłam przepis u cukierenki, jednak zrobiłam ciastka troszkę po swojemu.



Składniki (8 muffin)
145g płatków owsianych
80g cukru (zmniejszyłam ilość z oryginału, ale dla mnie i tak były za słodkie)
140g jogurtu naturalnego
4 łyżki oleju
łyżeczka proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
1 łyżeczka cukru waniliowego
odrobina soku z cytryny (ok.łyżka)






Wrzucamy do blendera płatki owsiane i miksujemy na w miarę drobny pył. Wsypujemy płatki do miski dodajemy sodę, cukier, proszek do pieczenia i mieszamy. Następnie dodajemy sok z cytryny, jogurt i olej. Mieszamy, aż wszystkie składniki się połączą.

Masę przekładamy do papilotek, ja dodatkowo papilotki włożyłam do silikonowych foremek.

Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180st C, przez ok. 20 minut.

Robimy kawę, i się zajadamy!!

Mój nowy zakup - filiżanka do espresso: Ikea 9,99

Muffiny bardzo mi smakowały. Młodszy brat natomiast wystawił muffiną czwórkę (nawet nie z plusem!).

27 komentarzy:

  1. Przyznam szczerze, że muffinek bez mąki jeszcze nie jadłam, ale chętnie bym ich spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Są genialne ! I na pewno je wypróbuje, jako nieodmienna fanka niskotłuszczowych wypieków i płatków owsianych.

    OdpowiedzUsuń
  3. są super , taki prosty i fajny przepis , zdrowe i pyszne <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie i zdrowo. :) Porywam do kawy!

    OdpowiedzUsuń
  5. coś czuję, że niedługo pojawią się u mnie w kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow. Samo zdrowie w pysznej postaci! Podobają mi się te muffinki, zdjęcia zresztą też :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszności bez wyrzutów sumienia :) zapisuję do szybkiego wypróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wierzę w Twoją porażkę kulinarną, ale brak mąki brzmi poważnie! Te babeczki wyglądają super i dodatkowo można je nazwać zdrowymi:) Super!

    OdpowiedzUsuń
  9. podoba mi się ten przepis! samo zdrowie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jestem niedobra i zawsze w takich sytuacjach wysyłam do sklepu L., na szczęście bliziutko jest :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też bliziutko, ale jakoś czasem leń mnie ogromny łapie :)

      Usuń
  11. jeszcze niedawno moje naleśniki to była jedna wielka porażka :D ale w końcu doczekałam dni, że wychodzą :)
    ja kubek i miskę od razu dostałam w takim komplecie, razem :) biegnij do sklepu, pewnie miseczki jeszcze są!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się wydaję, że po prostu korzystam z niezbyt dobrego przepisu... A sklep z miską niestety daleko! Ale jak będzie okazja to kupię :)

      Usuń
    2. pewnie tak. dobry przepis to podstawa w końcu :)

      Usuń
  12. Jak widać potrzeba matką wynalazku, bardzo ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  13. gotowanie właśnie na tym polega, żeby zrobić coś z niczego:D piękne muffinki:D

    OdpowiedzUsuń
  14. Bez mąki jeszcze nie widziałam,ale mogą być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Hej, cieszę się że wykorzystałaś opublikowany przeze mnie przepis i babeczki smakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  16. I właśnie to w gotowaniu i pieczeniu jest fantastyczne, że można zrobić coś z niczego, dowolnie bawić się składnikami i smakami :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny pomysł, aby zamienić mąkę płatkami owsianymi! Ja owsianki jako takiej nie lubię, ale ciasteczka owsiane - to jest to! Muszę wypróbować takie muffinki! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Tobie zabrakło mąki a mnie zabrakło wczoraj foremek do muffinek. Musiałam kreatywnie kombinować i tworzyć foremki z papieru do pieczenia, który szczęśliwie mi zalegał w szufladzie :-) Muffinki wyszły Ci wspaniałe no i zdrowej po na zmielonych płatkach owsianych:-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Z pewnością warto wypróbować ;-))


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo ładne papilotki i foremki do muffin , a muffiny prezentują się świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo odchudziłaś swoje muffinki, ale wyglądają tak pięknie w swoich koszulach, że nie można im się oprzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Inspirowane tym przepisem upiekłyśmy podobne muffinki z kosteczkami gorzkiej czekolady :) były pyszne :D

    OdpowiedzUsuń