niedziela, 5 sierpnia 2012

Kwadratowe ciastka z m&msami

Ostatnio zauroczyły mnie te ciastka na kilku blogach, w końcu postanowiłam je zrobić :)
Przepis zaczerpnęłam z  big-bubble-gum - ciastka wyszły pyszne, niestety oczywiście sknociłam co innego :)

Zamiast okrągłych ciastek otrzymałam kwadraty i to po rozcięciu całego placka ciastowego :)

Ciastka zrobiłam z połowy porcji tego co w oryginale :)


Składniki (14 gigantycznych kwadratów):
110g mnmsów
szklanka mąki pszennej
0,75 szklanki cukru
110g masła
pół łyżeczki sody 
łyżeczka aromatu waniliowego
jajko






Miksujemy masło z cukrem i aromatem waniliowym. Następnie dodajemy jajko i mąkę z sodą, cały czas miksując. Gdy masa jest gładka wrzucamy pół paczki mnmsów i mieszamy łyżką.

Następnie formujemy w ręce małe kuleczki i rozpłaszczamy je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Nie wiem jak małe powinniśmy robić kuleczki, ja zrobiłam za duże, albo za grube bo w trakcie pieczenia ciastka połączyły się ze sobą :). Na rozgniecione ciastka kładziemy, delikatnie wciskając resztę m&msów.

Nagrzewamy piekarnik do 180st C, wkładamy ciastka i pieczemy ok. 15 minut :)


11 komentarzy:

  1. zostałaś oficjalnie otagowana ;P
    kokilka.blogspot.com - zapraszam do zabawy o ile jeszcze nie brałaś udziału ;)

    przypomniałaś mi własnie o istnieniu M&M!

    OdpowiedzUsuń
  2. ooo, to podobne jak te moje, owsiane! :)
    ale zdecydowane polecam Ci przetestować te właśnie w wersji z płatkami owsianymi, są serio nieziemskie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie zastanawiałam się które wybrać :) Twoje na pewno upiekę jako następne :)

      Usuń
  3. Ciasteczek z M&M'sami jeszcze nie jadłam. Szczerze mówiąc kiedyś ich nie lubiłam, ale za to teraz je uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Też ostatnio bawiłam się w formowanie kształtów, a po upieczeniu pierwszej blachy okazało się, że niepotrzebnie, bo ciasto się "rozlewa" pod wpływem temp. i całe formowanie spełza na niczym:) ale bez względu na kształt - smak pozostaje niezmienny - tzn. rewelacyjny!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie dawniej jak wczoraj opróżniłam całą paczkę M&m-sów:) Mniam. Ciasteczka wyglądają super;)

    [ largosviajes ] - Opowiedz innym o swojej najlepszej podróży na moim blogu.

    OdpowiedzUsuń
  6. fajne! ciasteczka i m&m's w jednym - podwójnie pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. W sam raz gdy dopadnie apetyt na coś słodkiego, a paczka m&m to za mało.

    OdpowiedzUsuń
  8. No i wreszcie wykorzystałaś to ciastkowe pudło, które nabyłaś całkiem niedawno. Fajne są te ciastka. Uwielbiam je zwłaszcza za te kolorowe emememki :-)

    OdpowiedzUsuń