poniedziałek, 27 sierpnia 2012

Jakie proste ciasto kakaowe!

Od dziś to moja recepta na poprawę humoru! Przepis znalazłam na blogu okruszki no i jak zwykle coś pokombinowałam, nie doczytałam, chciałam za szybko, ale wyszło pysznie.


Składniki (22x22cm):
1 i 1/2 szklanki mleka
1/4 szklanki oleju
1/2 szklanki kakao
1 szklanka mąki pszennej
100g margaryny
150g cukru
jajko
1 łyżeczka sody 
szczypta soli
2 łyżeczki cukru waniliowego
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia



Mój nowy zakup - komplet 4 plastykowych szklanek Ikea 2,99zł




Wszystko wrzucamy do garnka. Lekko mieszamy, aż masa się zrobiła odrobinę gęsta, a potem miksujemy przez kilka minut. Składniki po połączeniu tworzą dosyć rzadką masę, ale nie należy się tym przejmować ( choć ja przejmowałam się, dopóki nie wyjęłam ciasta z pieca).

Wykładamy papierem do pieczenia kwadratową formę 22 x 22cm i wlewamy masę.

Nagrzewamy piekarnik do 180st C i pieczemy 40-45 minut.

22 komentarze:

  1. Cudne ciacho :) Wierzę, że poprawia humor znakomicie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dużo kakao, czyli musi być naprawdę kakaowe :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmmm...aż ślinka cieknie :D
    Obserwuję i ośmielam się prosić o to samo.
    Do następnego posta ! :D
    http://tylkodoczytam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Od razu poprawiłoby mi to humor, wygląda bosko.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mhm... widzę, że Ktoś tu wrócił do dawnego szalonego rytmu kuchennych działań:) Piękne ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmm..szybkie wykonanie i ten kolorek *.*

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny czekolaodwy kolor. Pyszność.

    OdpowiedzUsuń
  8. Proste i szybkie. Czasem trzeba takiego własnie pomysłu na ciacho. :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale fajne. Dawno już nie sięgałam po czekoladę w kuchni.

    OdpowiedzUsuń
  10. znam ten przepis, znam! :-) dostałam kiedyś od cioci, u której spędzałam wakacje i ona serwowała to pyszne ciasto :-)
    jest proste, a jakie smaczne! niebo *.*

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda niezwykle apetycznie i soczyście!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  12. właśnie mi się marzy takie proste, szybkie ciasto, bez kremów i kombinowania :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Takie kakaowe to uwielbiamy ;-D


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Upiekłam wczoraj pyszne ale to ciasto aż prosi się o jakies dodatki dlatego właśnie w piekarniku siedzi to ciast z paczką płatków migdałowych i odrobiną jabłka pokrojonego w kostke-napisze jak wyszło

    OdpowiedzUsuń
  15. wyszło super to z dodatkami tylko piekłam na początku na 150 dopiero p 15min na180 i wsumie 50-55minut pieczenia

    OdpowiedzUsuń
  16. Czy składniki TRZEBA podgrzac w garnku?

    OdpowiedzUsuń
  17. Składników nie podgrzewamy. Równie dobrze można je zmiksować w misce.

    OdpowiedzUsuń