poniedziałek, 20 sierpnia 2012

Biszkopciki z gruszkami

Dziś zdecydowałam wypróbować przepis, który zobaczyłam już kilka miesięcy temu na blogu nie tylko pasta.

Biszkopt z gruszką - pomysł od razu mi się spodobał! Postanowiłam jednak w przepisie pominąć proszek do pieczenia i użyć świeżej gruszki z babcinej działki ;)


Przy okazji wypróbowałam tarteletki, które zakupiłam przed wyjazdem (FLO, 2szt. 6.90zł)

Składniki (4 tarteletki):
2 jaja
2 łyżki mąki pszennej
łyżeczka mąki ziemniaczanej
2 łyżki płaskie cukru
1-2 gruszki
szczypta soli






Oddzielamy białka od żółtek. Białka ubijamy w wysokim naczyniu ze szczyptą soli na sztywna pianę. 

W innej misce ucieramy żółtka z cukrem, gdy uzyskamy jednolitą masę dodajemy mąkę i dalej mieszamy.

Do utartej masy z żółtek i mąki powoli dodajemy łyżką pianę z białek i mieszamy. Kiedy masa jest gładka i puszysta przekładamy ją do tarteletek.
 na wierch układamy gruszkę wcześniej obraną i pocięta na cząstki.

Pieczemy w nagrzanym piekarniku do 180st C przez ok.15 minut. 

Mnie po wyjęciu z piekarnika troszkę opadły, ale i tak były pyszne :)


13 komentarzy:

  1. Oooo widzę, że odbył się motywacyjny shopping:) Człowiek od razu, już w drodze do domu myśli co w nowych nabytakch przyrządzi:) Biszkopt wygląda puszyście - gdyby nie to, że jest właśnie 0:30....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! Czasami zastanawiam się co wolę bardziej te shoppingi i wynajdowanie perełek, czy gotowanie ;)

      Usuń
  2. superowe te tarteletki! a przepis naprawdę pyszny :) uwielbiam gruszki!

    OdpowiedzUsuń
  3. nowe kokilki! ale jakie ładne ;]

    OdpowiedzUsuń
  4. O, świetny pomysł! Uwielbiam biszkopty, a w takich tarteletkach nawet świetnie wyglądają. :) Na pewno spróbuję Twojego przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piekne są te tartaletki, a zawartość prezentuje się pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie urosły mimo braku spulchniacza :)

    OdpowiedzUsuń
  7. swietny pomysl! będę musiala sobie takie zrobic :) uwielbiam biszkopt z owocami!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie chyba nie ma nic lepszego niż biszkopt z owocami :):)

      Usuń
  8. Świetny deser! Trochę nie spodziewałam się takiego użycia ciasta ale podoba mi się szalenie!

    OdpowiedzUsuń
  9. tarteletki w ślicznych kolorach! a biszkopty wyglądają pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetnie się komponuje gruszka w biszkopcie, a tak pięknie podana musi smakować znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. W sam raz na moje podniebienie ;-D


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń