wtorek, 28 sierpnia 2012

Babeczki z lukrem

Babeczki Dominiki tak pięknie wyrosły, że postanowiłam wypróbować przepis. 
Oczywiście moje zdolności i tempo pracy nie pozwoliły na osiągnięcie tak wspaniałego wyniku.

Babki postanowiłam polukrować. Zwykle robiąc lukier dodawałam wody. Lukier był płynny i przeźroczysty. Dlatego też poszukałam pomocy u innych :) Przeczytałam co i jak na blogu namiotle i zabrałam się do zabawy!


Składniki (12 średnich babek):
Babeczki
szklanka mąki pszennej
1/2 szklanki cukru
100ml śmietany 18% ( ta której użyłam była opatrzona czerwonym napisem 'do zupy' - jednak postanowiłam to zignorować)
40 margaryny (masła miałam za mało)
jajko
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
2 łyżki budyniu waniliowego
szczypta soli

Lukier
białko
ok. szklanki cukru pudru

Forma do muffin - Auchan 13,99zł, papilotki 100szt. - Auchan 5,39zł






Ja wrzuciłam wszystkie składniki na babeczki do miski i je zmiksowałam. Masą napełniłam papilotki i piekłam w 180 st C 20 minut. Ponieważ jednak autorka w przepisie robi to inaczej, a babki wyszły jej dużo ładniejsze proponuję zaglądnąć do niej.

Jeśli komuś tak jak mi zawsze się śpieszy do zjedzenia babek, mogę polecić mój sposób, bo mimo wszystko babeczki wyszły pyszne ;)!

Lukier
Białko łączymy z cukrem pudrem i ucieramy mikserem, aż uzyskamy białą dosyć gęstą masę. jeśli masa nie jest wystarczająco gęsta dodajemy cukru pudru.

Lukier nakładamy na powierzchnię całej babeczki, kładziemy na wierzch foremkę i do środka sypiemy perełki cukrowe. Nadmiar wysypujemy

Innym sposobem jest namalowanie lukrem wzorku i zanurzenie babki w miseczce z posypką :)

23 komentarze:

  1. Och, wieki nie jadłam wersji z lukrem. ;)Pysznie wyglądają, w dzieciństwie uwielbiałam robić na babeczkach jakieś wzorki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wieki nie jadłam babeczek z lukrem. ;) Fajnie wyglądają - kiedyś też robiłam takie wzorki na wszelkich wypiekach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Prawdziwy kolorowy zawrót głowy!

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj tak, lukier na białku to świetna sprawa. Co prawda ja lubię jak mi spływa z wypieków (bo nie muszę go sama rozsamrowywać), ale jeśli ktoś chce takie ładny efekt to lukier na białku to świetne wyjście :)
    A babeczki super :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękności. Pomysł z lukrem był strzałem w dziesiątkę! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniały lukier Ci wyszedł, profeska! I dziękuję za rekomendację... :)

    OdpowiedzUsuń
  7. słodkości..
    ja chcem babeczkii !!! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. AA serduszkowe muffiny ! Wyszły znakomicie !

    OdpowiedzUsuń
  9. Babeczki bardzo apetycznie się prezentują :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę się kiedyś pobawić w dekorowanie babeczek, bo nigdy tego nie robiłem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam Tomku na jakąś fotorelacje z pierwszego dekorowania na blogu :)

      Usuń
  11. Cudne dekoracje, cieszą oczy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. urocze te babeczki! :) lukier, kolorowa posypka - uwielbiam takie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. wyszły przepięknie! śliczne masz papilotki :))

    OdpowiedzUsuń
  14. ależ je słodko udekorowałaś :) zachwycą niejednego głodomorka! :)

    a pantofelki z New Yorkera ^^

    OdpowiedzUsuń
  15. MHmh.. małe słodkości są urocze ;-))


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń