czwartek, 12 lipca 2012

Muffinki cynamonowe z mascarpone

Od jakiegoś czasu jak wiecie posiadałam cudowne serduszka cukrowe do ozdoby. 

Już wcześnie postanowiłam jak chce je wykorzystać i wczoraj zrealizowałam moją wizję :)
Co prawda znienawidziłam rękaw cukierniczy i poszukuję nowego sposobu wyciskania kremu.

Babeczki namieszałam z tego co uważałam, wyszły mi troszkę płaskie i nie wyrosły, ale są smaczne a to najważniejsze!


Składniki (około 50 mini muffinek):
150g mąki pszennej
80g cukru
80g margaryny
łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki sera mascarpone
serek danio
2 łyżeczki cynamonu
pół szklanki mleka

krem
ser mascarpone
cukier puder



Moje zdeformowane kupki kremu. Chyba tylko ta na pierwszym planie wyszła ładnie...



Łączymy mąkę z cynamonem i proszkiem do pieczenia. W osobnej misce miksujemy miękką margarynę z jajkiem, cukrem. Następnie dodajemy do masy serek mascarpone i danio. Gdy masa jest gładka wlewamy do miski z suchymi składnikami i dalej miksujemy. Kiedy masa jest już jednolita, ale gęsta dolewamy mleko i mieszamy.

Ciasto przekładamy do papilotek.

Nagrzewamy piekarnik do 180st C i pieczemy ok.20 min.

Gdy muffinki są upieczone, studzimy je i zabieramy się za przygotowanie kremu.

W zależności jak dużo muffin chcemy przystroić, ( ja przystroiłam 8 - taka pogoda, że wolałam przystroić tylko kilka) bierzemy tyle serka  i tyle cukru pudru (wzięłam 2 łyżki czubate łyżki serka i 2 małe cukru pudru). Składniki miksujemy aż się połączą. 

Przekładamy do rękawa i zdobimy!

Chciałam się Was zapytać, czy macie jakiś inny sposób na strojenie babeczek kremem, albo możecie polecić jakiś rękaw, czy coś co nie jest materiałowe? Mój jest paskudny, jak go ściskam to krem wychodzi bokami przez materiał! Póki co jestem na niego obrażona i zamierzam wymienić go na inny :)


No i jeszcze jedno, jutro z samego rana wyruszam na wakacje !!

22 komentarze:

  1. babeczki są przeurocze! te serduszka dodają im takiej niesamowitej słodyczy ;]

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudne muffinki i piękne serduszka ! Miłych i udanych wakacji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Urocze są te serduszka. Udanych wakacji!

    OdpowiedzUsuń
  4. Głodomorku,

    ja do dekoracji używam albo rękawa z grubej folii, albo (i to zdecydowanie częściej) szprycy, bo jest dużo dokładniejsza w odmierzaniu ilości masy.

    Udanych wakacji!

    Serdeczne pozdrowienia,
    Edith

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie muszę rozejrzeć się za szprycą :)Dziękuję!

      Usuń
  5. urocze babeczki, śliczne ozdóbki i słodki krem - po prostu ideał

    OdpowiedzUsuń
  6. Przy takiej pięknej porcji kremu jak dla mnie wyrosly idealnie, a te serduszka wyglądają prześlicznie! Porywam jedną i udanych wakcji!!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękne są! A serduszka widzę, że masz takie jak ja :)

    OdpowiedzUsuń
  8. pięknie udekorowane muffinki! takie to aż miło jeść:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakie cudne :D Udanych wakacji!

    OdpowiedzUsuń
  10. śliczne :) i te różowe papilotki...

    OdpowiedzUsuń
  11. Od zawsze uważam, że domowe wypieki nie muszą być super ekstra piękne, bo często nie mają polepszaczy i takich tam. Najważniejsze, że są domowe, wiesz co w nich jest i są pyszne. A niedoskonałości pięknie chowają się pod kremem i tymi cudnymi serduszkami. Chętnie bym skradła jedną taką babeczkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. są idealne! wyglądają po prostu wspaniale!:D

    OdpowiedzUsuń
  13. Słodkie maleństwa! A do tego wspaniała przyprawa w postaci cynamonu!


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale urocze maleństwa Ci wyszły, a te serduszka roztopiły moje :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale one są rozkoszne ! Chce jedną ;-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wyglądają słodko! Te różowe akcenty. Mniemam że podobnie smakują... ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zaraz robię ten krem! Mam nadzieję, że wyjdzie meega!:D Pochwalę się później czy wyszedł:)

    OdpowiedzUsuń