wtorek, 24 lipca 2012

Masło czosnkowe

Jadałam go już wcześniej wiele razy, jednak zakochałam się w nim gdy dostałam je podane do grillowanej piersi z kurczaka w restauracji 'u Ziutka' w  Rucianem-Nidzie.

Rewelacyjnie smakuje z grzankami, mięsem czy ziemniaczkami.



Składniki (mała kostka):
100g masła
4 ząbki czosnku
szczypta soli






Przed przyrządzeniem masła, wyjmujemy je na kilka godzin z lodówki by zmiękło. 

Gdy ma odpowiednią konsystencję wrzucamy je do miseczki, wyciskamy czosnek i solimy. Składniki łączymy ucierając je w misce. 

Kiedy smaki się przenikną szykujemy foremkę (ja użyłam małą ceramiczną, która ma idealny kształt na masło). Wykładamy ją papierem i przekładamy powoli masło, możemy pomóc sobie nożem. Gdy całość znajdzie się w foremce uklepujemy je lekko w foremce i zakrywamy papierem, wystające rożki chowamy do formy.

Tak przygotowane masło wkładamy do lodówki, by spokojnie czekało na użycie.

12 komentarzy:

  1. niby proste a jakie genialne :) tez uwielbiam domowe masełko czosnkowe, czasem dodaje jeszcze zioła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To prawda, świetne jest takie masełko! U Ciebie jak ładnie spakowane na pierwszym zdjęciu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. coś dla mnie absolutnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale masz fajną wyciskarkę do czosnku. Taką 'vintage'... :) W ogóle lubię czosnek na fotografiach (nie wiem czemu?!), a masełko - uniwersalne do różnych konfiguracji. Pozdrawiam i miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam, banalne w przygotowaniu a jakie smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. fajnie tu, masło oczywiście bardzo mi się spodobało, ale pozostałe przepisy są również ciekawe, szkoda, że nie można dodać Twojego bloga do obserwowanych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już to zmieniłam, teraz bez problemu możesz dodać bloga do obserwowanych (prawy pasek na dole) ;) Z tego co wiem wcześniej też się dało, tylko wymagało to trochę bardziej skomplikowanej operacji :) pozdrawiam!

      Usuń
  7. Uwielbiam takie masełko, szkoda, że się po nim "śmierdzi na czosnkowo";-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie masełko. U mnie dodatkowo jeszcze obowiązkowo z koperkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. z ciepłym pieczywem takie masełko to połączenie idealne:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Masełko idealne, szczególnie w okresie grillowania ;)


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń