poniedziałek, 2 lipca 2012

Babeczki z kremem i misiami

Przede mną ciężka noc (cały czas walczę z sesją), więc się nie rozpisuję :)
Wczoraj wypróbowałam miśki i od razu się z nimi polubiłam!

 Zainspirowałam się przepisem z dodatku "tanie gotowanie"do siódmego numeru kuchni, jednak odrobinę go zmieniłam.


Składniki:
Ciasto (około 15 babeczek)
1,5 szklanki mąki pszennej
2 łyżki cukru
szczypta soli
20g masła
jajko
3 łyżki wody

margaryna do nasmarowania foremek

Krem (starczył mi zaledwie na 10 babeczek)
3 łyżki budyniu 
2 żółtka
2 łyżeczki cukru waniliowego
szklanka mleka






Zagniatamy ciasto z podanych składników i wsadzamy na około 30 minut do lodówki.

W tym czasie przygotowujemy krem. 
W garnku miksujemy żółtka z cukrem waniliowym i mlekiem. Następnie wsypujemy 4 łyżki budyniu i dokładnie mieszamy, kiedy nie ma grudek stawiamy na gaz cały czas mieszając - czekamy aż masa zgęstnieje. Gdy konsystencją przypomina budyń zdejmujemy z ognia i studzimy.

Po 30 minutach wyciągamy ciasto i rozwałkowujemy je na stolnicy na. grubość ok. 4 mm. Wycinamy kółka szklanką i wykładamy nimi nasmarowane margaryną foremki.

Babeczki pieczemy w temp.190st C przez ok.15-25 minut.

Kiedy babeczki są gotowe, czekamy aż ostygną i wyciągamy je z foremek. Wcześniej wymieszany krem przekładamy do rękawa cukierniczego i wyciskamy do babek. 

Z góry zdobimy czym chcemy :)


Misio i Misia w roli głównej :)

16 komentarzy:

  1. Śliczne i smakowite babeczki :) Poproszę o jedną!

    Serdecznie pozdrawiam,
    Edith

    OdpowiedzUsuń
  2. śliczne babeczki:) a te misie.. cudeńka;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Boskie Ci wyszły te babeczki a te kolorowe misie dodają im uroku. No i fajne kolory :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj, widzę że coś nas łączy (architektura) oprócz miłości do jedzenia;) fajne te misiaki-cudaki;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zakochałam się w tych misiakach ! Gdzie udało Ci się takie zdobyć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://sklep.wypiekarnia.pl/ tu je znalazłam :)

      Usuń
  6. Twoje babeczki wyglądają tak smakowicie! Mniam! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudownie pyszne babeczki, bardzo pięknie się prezentują, a misie są urocze :)

    OdpowiedzUsuń
  8. widzę, że wykorzystujesz swoje zdobycze.
    urocze maluszki ;]

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze do tej pory nie skusiłam się na upieczenie babeczek, chyba czas to zmienić, a wersja z Panem i Panią Miś ;-))



    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Słodkie misie:) ale co tak mało kremu!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a no mało! ale jakbym dała więcej to zapełniłabym tylko 4 babeczki ;)

      Usuń