czwartek, 7 czerwca 2012

Makaroniki kakaowe

Już od jakiegoś czasu planowałam wreszcie wypróbować ten przepis (źródło: "Gotowanie krok po kroku - ciasta i desery" Marianne Magnier-Moreno), ale zawsze gdy miałam więcej czasu, brakowało jakiegoś składnika, pomimo tego że wcale nie trzeba ich wiele ;) 
 Przepis troszeczkę uprościłam, ciastka wyszły pyszne!



Składniki (porcja ok. 12 makaroników):
50g zmielonych migdałów
80g cukru pudru
2 łyżeczki kakao
1 białko





Mieszamy zmielone migdały, cukier puder i kakao, następnie przesiewamy proszek przez sitko by pozbyć się większych kawałków migdałów. 

W wysokim naczyniu ubijamy białko na sztywną pianę.

Przesiany wcześniej proszek powoli dodajemy do piany z białka i powoli mieszamy. Gdy powstanie jednolita masa, przekładamy ją do rękawa cukierniczego.

Na blachę wyłożoną papierem do pieczenia wyciskamy małe kropki masy, wcale nie muszą być idealne ;). Z wierzchu masę możemy posypać drobinkami migdałów, które oddzieliliśmy podczas przesiewania.

Makaroniki pieczemy w nagrzanym piekarniku do 160st C przez ok.10 min. 

Po upieczeniu najlepiej pozostawić je w uchylonym piekarniku na ok. 20 minut by stwardniała ich skorupka.

Makaroniki możemy przekładać wszystkim co jest pod ręką: marmoladą, masłem orzechowym (ja wybrałam własnie masło), kremem czekoladowym, ale bez niczego też są bardzo smaczne.





8 komentarzy:

  1. Pysznie wyglądają, robiłam orzechowe i tez są pyszne:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne Ci wyszły! Jak z Ladurée :)

    Z pozdrowieniami,
    Edith

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają wspaniale! a dodatek czekolady to jak dla mnie strzał w 10 :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oszalałam na ich punkcie, obawiam się, ze zjedzenie grozi totalnym uzależnieniem od nich.;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciastka wyglądają bajecznie! Te popękania, mmm, aż by się chciało je zjeść ;) pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń