środa, 27 czerwca 2012

Gotowane szparagi z jajkiem w koszulce

Dziś jadę na małą wycieczkę, więc zostawiam Was tylko z moim śniadaniem.

Miałam ogromną ochotę na naleśniki, ale musiałam jak najszybciej wykorzystać szparagi, bo i tak trochę leżały w lodówce.



Składniki (1 porcja):
ok.4-5 zielonych szparagów
szczypta soli
szczypta cukru

jajko
odrobina octu

Szparagi myjemy, odcinamy końcówki i obieramy końce.
Związane nitką szparagi wkładamy do osolonej i posłodzonej gotującej się wody. Gotujemy je ok. 15 minut.

Po około 10 minutach w osobnym garnku gotujemy wodę z odrobiną octu. Gdy woda się zagotuję wbijamy jajko i zmniejszamy ogień (jajko wbijamy z jak najmniejszej wysokości). Gotujemy około 3 minuty, po tym czasie delikatnie wyciągamy i przekładamy na talerzyk (gdy jajko jest już gotowe, możemy posolić je z wierzchu).



 Po śniadaniu od razu musiałam zjeść bułkę - szparagi nie wystarczyły :)

Teraz uciekam za miasto, miłego dnia!

6 komentarzy:

  1. Szparagi i jajko to połączenie idealne! Ślicznie Ci wyszło jajko w koszulce :)

    Miłego dnia,
    Edith

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyjemności Głodomorku!) Ja też czasem decyduję się na zdrowe, dietetyczne śniadanie. Celebruje je, pichcę, pichcę a potem...jestem głodna. Ale to celebrowanie jest własnie najpiękniejsze!!

    OdpowiedzUsuń
  3. mi się zawsze koszulka "rozlewa" po całym garnku... a robilam już na kilka sposobów. Pyszne i zdrowe śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam to połączenie. Takie proste i takie prze, prze, przepyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie robiłam jeszcze jajka w koszulce, jakoś mocno trudne mi się to wydawało, ale wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mhmh, poczęstowałabym się z wielką chęcią.. ale zapewne już nic dla mnie nie zostało ;-p



    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń