wtorek, 29 maja 2012

Bananowy konik, czyli ciasto z bananami i cynamonem

Okres semestru letniego jest dla mnie udręką, robota się piętrzy, czas ucieka, a ja jestem myślami na wakacjach. Gdy sobie pomyślę o tym wszystkim co muszę jeszcze zrobić i o tym jak mało czasu zostało, odstresować mnie może tylko kuchnia. Dziś pomógł mi bananowy konik ;)

 

Składniki:
130g mąki pszennej
130g cukru
40g masła
jajko
łyżeczka proszku do pieczenia
łyżeczka sody oczyszczonej
duża szczypta cynamonu
2  banany
2 łyżki mleka

tłuszcz do posmarowania formy
odrobina bułki tartej







W misce ubijamy jajko z cukrem, następnie dodajemy roztopione masło. W innej miseczce rozgniatamy dwa małe banany, i dodajemy je do masy. Mieszając dodajemy dwie łyżki mleka. 

Osobno przygotowujemy składniki suche. Łączymy mąkę z proszkiem, sodą i cynamonem. Następnie do składników suchych wlewamy wcześniej przygotowaną masę i mieszamy, aż wszystkie składniki dobrze się połączą .

Smarujemy tłuszczem formę i obsypujemy bułką tartą. Do przygotowanej formy przekładamy ciasto. pieczemy w 210st C przez 20 minut, następnie zmniejszamy temp. do 180st i pieczemy ok. 10 minut sprawdzając patyczkiem czy ciasto się upiekło. ( najlepiej użyć patyczka do szaszłyków, jeśli po wyciągnięciu go z ciasta na patyczku nie zostaje przyklejone ciasto, to oznacza że jest gotowe).





Smacznego!

3 komentarze:

  1. Lubię foremki ikea, choć co do ich trwałości mam pewne zastrzeżenia.
    cudne ciasto!

    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie śliczne ciacho! Na pewno bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Terrific article! That is the kind of info that
    are supposed to be shared across the web. Shame on the
    seek engines for no longer positioning this submit upper!
    Come on over and seek advice from my website .
    Thank you =)
    Feel free to visit my homepage ... found it

    OdpowiedzUsuń